امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63624
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, علم و سلامت تاریخ انتشار : 23 مرداد 1396 - 20:07 | | ارسال توسط :

هزینه ۸۰ میلیارد تومانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل برای طرح تحول سلامت/مشکل اساسی ما عدم واریز سرانه برحق توسط دانشگاه مازندران است

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی بابل گفت: در کنار 80 میلیارد هزینه برای طرح سلامت بزرگترین مشکل ما عدم تخصیص درست سرانه علوم‌پزشکی بابل از سهم کل استان است و دانشگاه مازندران مبلغ برحق ما را پرداخت نمی‌کند.

به گزارش بابل نوین،  دکتر محمود حاجی‌احمدی معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بابل در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان اظهار کرد: طرح تحول سلامت امروز یکی از بزرگترین و راهبردی‌ترین برنامه های وزارت بهداشت است که در حال محقق شدن برای رسیدن به ارتقای سلامت جامعه در سطح مطلوب است.

وی افزود: در بین سال‌های ۹۳ تا ۹۵ وزارت بهداشت و درمان فقط برای مجموعه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی بابل حدود ۸۰ میلیارد بودجه بابت طرح تحول سلامت پرداخت کرد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی بابل ادامه داد: در حال حاضر تنها دو پروژه دانشکده توان‌بخشی و فاز دوم دانشکده دندانپزشکی از کل پروژه‌های عمرانی این مجموعه بر زمین مانده است که دلیل آن هم تعریف این پروژه‌ها در سیدبندی ملی و مشکلات اقتصادی کلان کشور است که در صورت تزریق بودجه ملی به سرعت کامل خواهد شد.

این مقام مسئول در حوزه سلامت تصریح کرد: از ابتدای دولت تدبیر و امید حدود ۵۰ میلیارد تومان تجهیزات مختلف برای مجموعه‌های تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی بابل خریداری شد.

دکتر حاجی احمدی گفت: اولین کلینیک ویژه امید یک به دلیل در اختیار قرار گرفتن برای عموم شهروندان را تجهیز کردیم و کلینیک ویژه امید دو در درمانگاه فرهنگیان راه‌اندازی شد، بخش عمده پزشکان متخصص ما در این مراکز فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا افزود: پروژه در حال ساخت کلینیک ویژه امید بندپی غرب، مرکز بهداشت روستایی پوست‌کلا بندپی‌شرقی، بیمارستان نوین درمان کودکان امیرکلا، اورژانس بیمارستان شهید بهشتی بابل، اورژانس بیمارستان آیت‌الله روحانی بابل، بیمارستان شهید رجایی بابلسر از پروژه‌های مهم ماست که بنا داریم در ظرف کمتر از یک سال به بهره‌برداری برسانیم.

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی بابل تاکید کرد: کلینیک ویژه بابل با بودجه ۵٫۵ میلیارد تومانی با ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی تا پایان سال، کلینیک ویژه خوشرودپی با بودجه ۱٫۵ میلیارد تومانی با ۸۵ درصد پیشرفت در ماه‌های آینده به بهره برداری خواهد رسید.

حاجی احمدی یادآور شد: در راستای ارتقای وضعیت مراکز درمانی و بیمارستان‌ها حدود ۱۰ میلیارد تومان برای هتلینگ، برای تعمیرات اساس از محل درآمد دانشگاه علوم‌پزشکی مبلغ ۳۳۰ میلیون تومان و دانشکده طب سنتی  در دانشگاه بابل و سلامت کده طب سنتی با اعتباری بالغ بر سه میلیارد تومان هزینه شده و خواهد شد.

وی افزود: ۸۰ میلیارد تومان برای طرح تحول سلامت در دانشگاه علوم‌پزشکی بابل هزینه شد که در کنار سایر پروژه‌های عمرانی ۳۳ خانه و مرکز بهداشتی درمانی ساخته شد.

معاونت توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در پایان گفت: بزرگترین مشکل ما عدم تخصیص درست سرانه علوم‌پزشکی بابل از سهم کل استان به این دانشگاه است و دانشگاه مازندران مبلغ برحق ما را پرداخت نمی‌کند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.