امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67368
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 17 مهر 1396 - 23:54 | | ارسال توسط :

همایش زیست وران بوم ایران در مازندران برگزار می شود

به گزارش بابل نوین، احد جاودانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی همایش زیست وران بوم ایران را برگزار می کند. وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست تقویت فرهنگ مدارا با طبیعت است، تصریح کرد: در این نشست ابتدا به چالش‌ها […]

به گزارش بابل نوین، احد جاودانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با هدف ترویج فرهنگ زیست محیطی همایش زیست وران بوم ایران را برگزار می کند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این نشست تقویت فرهنگ مدارا با طبیعت است، تصریح کرد: در این نشست ابتدا به چالش‌ها و مشکلاتی که به علت بی توجهی به طبیعت وجود دارد پرداخته می شود و معرفی و تجلیل از فعالان و نهادهایی که عاشق طبیعت هستند در این مراسم صورت می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به اینکه در این نشست نمایشگاه آثار هنری هنرمندان مرتبط با طبیعت افتتاح می‌شود، خاطرنشان کرد: در این همایش فیلم “مادرکشی” با موضوع برخورد انسان با طبیعت و نقش مخرب آن به نمایش در می‌آید.

جاودانی با بیان اینکه جلسه نقد و بررسی کتاب جامعه و تغییرات آب و هوا با حضور نویسندگان کتاب و منتقدان دانشگاهی انجام می شود، گفت: در پایان این همایش از فعالان عرصه محیط زیست و منابع طبیعی و اهالی فرهنگ و هنر مانند نویسنده، شاعر، خبرنگار، عکاس، فیلم ساز، نقاش و کاریکاتوریست و سمن های اجتماعی و فعالان محیط زیست قدردانی می شود.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به اینکه فرهنگ اسلامی و ایرانی همواره برای محیط زیست احترام و منزلت قائل بوده است، اظهار کرد: باید تامل و بررسی کرد که چرا با وجود آموزه های دینی و ایرانی، محیط زیست با بحران روبه رو شده است.

حسین نورانی مسئول پژوهش ارشاد مازندران و مدیراجرایی همایش زیست وران بوم ایران نیز در این زمینه گفت: از قاضی که حکم قضایی وی، کاشت نهال بود، تجلیل از مردی که ١٠ کیلومتر نهال انجیر را در طول جاده شهر گلوگاه برای مردم کاشت و اقتصاد این شهر را با کاشت درخت متحول کرد، خانم «الن ووسالو» فلاندی معروف به مادر درنا که سال ها است در مازندران زندگی می کند و عمرش را صرف حفظ حیات وحش   صرف کرد و جوان مخترع دستگاه ساحل روب تجلیل می‌شوند./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.