امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61328
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 23 تیر 1396 - 17:48 | | ارسال توسط :

همبستگی ملی روز دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی و ولایت فقیه است

امام‌جمعه لاله‌آباد گفت: سالروز همبستگی ملی در دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی به ویژه ولایت‌فقیه است که باید در ذهن ها ماندگار شود چون در این روز خط بطلانی بر آشوب‌های فتنه سال 78 کشیده شد و دشمنان در اندیشه برخی از خواص نسبت به انقلاب خلل وارد کردند.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نماز عبادی سیاسی جمعه لاله‌آبادبا اشاره به تقوای مومن اظهار کرد: تقوا در بیانات امام‌صادق(ع) به این معناست که انسان در مسیر اطاعت الهی گام بردارد و معصیت و نافرمانی خدا را انجام ندهد.

وی افزود: شکرگذار نعمت الهی بودن لازمه رعایت تقوا است و کسی که خدا را فراموش و نعماتش را کفران کند، ناسپاس باشد تقوایش زیر سوال می‌رود.

امام‌جمعه بخش لاله‌آباد ادامه داد: اهمیت نماز جمعه در حفظ یاد خدا و رعایت تقوا است، از پیامبر اکرم(ص) روایت شده که هر کس از نمازجمعه احساس بی‌نیازی کند، توجه خداوند از آن انسان سلب می‌شود و وای بر آن زمانی که خداوند به انسان توجهی نداشته باشد زیرا مرگ و زندگی، دنیا و آخرتش تباه است.

این مقام مسئول با اشاره به سالروز همبستگی ملی تصریح کرد: امروز سالروز همبستگی ملی در دفاع از ارزش‌های نظام اسلامی به ویژه ولایت‌فقیه است که باید در ذهن ها ماندگار شود چون در این روز خط بطلانی بر آشوب‌های فتنه سال ۷۸ کشیده شد، این فتنه توسط دشمنانی طراحی شد که با اوج‌گیری انقلاب از استعمار و استثمار ملت ایران مایوس شدند بنابراین در اندیشه برخی از خواص نسبت به انقلاب خلل وارد کردند.

حجت‌الاسلام شیخی گفت: دشمنان تصور می‌کردند انقلاب تنها به جسم امام راحل معطوف است و از طرق مختلف به‌دنبال این جواب بودند که جانشین ایشان کیست، اما پاسخی دریافت نمی‌کردند و بر گزینه جانشین احتمالی متمرکز شدند و برای بعد از رحلت امام برای نابودی انقلاب نقشه‌ها چیدند اما راه به جایی نبردند.

وی افزود: از این‌رو دست به ترور افرادی مانند شهید مطهری، بهشتی و قدوسی زدند که احتمال جانشینی امام در خصوص آنان وجود داشت، دشمنان خوش خیال فکر می‌کردند با ترور فیزیکی می‌توانند انقلاب را ریشه‌کن کنند.

خطیب جمعه لاله‌آباد با بیان اینکه انقلاب وابسته به جسم امام نبود تاکید کرد: پس از رحلت امام دشمنان نقشه‌ای ۱۰ ساله را طراحی کردند تا از طریق نیروهای داخلی انقلاب را نابود سازند و کلید این نقشه با استحاله فرهنگی و مطبوعات زده شد و شعارهای پر رنگ و لعاب اصلاحات در پازل نقشه‌های دشمن شکل گرفت، جریانات کوی دانشگاه در سال ۷۸ نقطه آغاز عملیات اجرایی دشمنان بود که قشر فرهنگی و جوانان تحصیل‌کرده را دستاویزی برای این فتنه قرار دادند.

شیخی یادآور شد: با آشوب‌های کوی دانشگاه دشمنان خیال کردند این نهضت مخدوش شد اما سه عامل ایمان مردم، ولایت‌فقیه و تبعیت مردم از ولایت، فتنه و خوش خیالی‌های دشمن سرانجام به نفع این نظام خنثی و ختم به‌ خیر شد البته دشمنان پس از ناکامی در فتنه سال ۷۸ به امید براندازی نظام در سال ۸۸ شروع به کار کردند کلید این فتنه با ایجاد شائبه تقلب در میان مردم بود و از مدت‌ها قبل بر این تاکید کردند که مردم خواستار رای خود هستند.

وی با اشاره به ناتوانی دشمن در مواجه با جمهوری اسلامی افزود: دشمنان هفت، هشت ماه به هر شیوه‌ای دست زدند تا این نظام اسلامی را از بین ببرند اما اطلاعت مردم از ولایت‌فقیه دشمنان را شکست داد و به تعبیر مقام معظم رهبری هدف اصلی آنان براندازی نظام است.

امام‌جمعه لاله‌آباد اظهار کرد: اگر چه فتنه ۷۸ فقط چند روز طول کشید اما با ایجاد انحراف در نیروهای داخلی ۸۸ فتنه‌هایشان را چندین ماه ادامه دادند، این بار نه با بهانه آزادی بیان و یا تعدد رای بلکه به‌طور مستقیم ولایت‌فقیه را هدف قرار دادند تا ضربه‌ای سخت‌تر به نظام بزنند.

وی ادامه داد: این‌بار دشمنان از دانشجویان و مردم کف خیابان برای رسیدن به هدف خود استفاده نمی‌کنند بلکه عمامه به سرها را رودروی مقام معظم رهبری قرار دادند، آنانی که بین مردم رای دادند.

حجت‌الاسلام شیخی در پایان گفت: فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ باید درس عبرتی برای مردم باشد و خواص باید در روشنگری مردم گام بزرگی بردارند، همه باید بدانیم که اگر ولایت‌فقیه آسیب ببیند مملکت نابود خواهد شد، آسیب به ولایت‌فقیه مانند آتشی است که بر کشور وارد و تر و خشک را با هم می‌سوزاند پس باید بر توکل بر خدا در پیروی از مقام معظم رهبری همواره استوار گام برداریم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.