امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56195
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 12 اردیبهشت 1396 - 14:05 | | ارسال توسط :

همگرایی هدف برگزاری همایش ملی «اتحاد حقوقی جهان اسلام»

حجت الاسلام برجی همگرایی و اتحاد حقوقی در جهان اسلام را از مهم ترین اهداف برگزاری این همایش ملی عنوان کرد و گفت: مرحله ملی این همایش در قم و همایش بین المللی آن در مشهد مقدس برگزار خواهد شد.

به گزارش بابل نوین، نشست خبری  همایش ملی «اتحاد حقوقی جهان اسلام» ظهر امروز در مدرسه علمیه حجتیه قم برگزار شد.

حجت الاسلام یعقوب علی برجی مدیر همایش اتحاد حقوقی جهان اسلام، در ابتدای این نشست خبری گفت: این همایش در مجموعه مجتمع آموزش عالی فقه که از مجتمع های بزرگ جامعه المصطفی است، پنجشنبه ۱۴ اردیبهشت از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ برگزار می شود.

وی ادامه داد: این مجتمع در راستای همگرایی و اتحاد در جهان اسلام سلسله همایش هایی را پیش بینی کرده که نخستین آن «امت اسلام و مؤلفه های امت اسلامی» در سال ۹۳ به شکل بین المللی برگزار شد و ۳ کمیسیون حقوقی، فرهنگی اجتماعی و سیاسی در آن فعال بود.

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه افزود: در شورای سیاست گذاری این همایش تصمیم گرفته شد که نشست های تحصصی درباره هر کدام از این کمیسیون ها برگزار شود که ملی، منطقه ای و بین المللی خواهد بود.

وی ابراز داشت: اتحاد حقوقی جهانی اسلام با اعتبار isc با شرکت اندیشمندان حقوقی با گرایش های مختلف از دانشگاه های سراسر کشور، در حضور علما برگزار می شود.

حجت الاسلام برجی خاطرنشان کرد: تبیین مبانی نظری اتحاد حقوقی جهان اسلام، ارائه راهکارهای عملی اتحاد حقوقی جهان اسلام، بستر سازی برای تحقق نظام حقوقی حاکم بر اتحاد حقوقی جهان اسلام، تبیین بایسته های تحقق نظام حقوقی امت اسلامی از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی تعامل سازنده میان فقها، اندیشمندان و حقوقدانان جهان اسلام، گستره امت باوری میان اندیشمندان حقوقی، نزدیک کردن آراء مذاهب مختلف اسلامی در مباحث حقوقی و ارائه ظرفیت های فقه شیعه در تحقق اتحاد حقوقی جهان اسلام را از دیگر اهداف این همایش برشمرد.

مدیر همایش ملی اتحاد حقوقی جهان اسلام افزود: یک سند چشم انداز برای این همایش در نظر گرفته شده و سایت مخصوصی هم برای آن طراحی شده است؛ مقالات متعددی که دبیر علمی همایش جذب کرده در این سایت به نمایش گذاشته شده که ۲۰ نفر مقالات خود را در همایش ارائه خواهند کرد.

وی بیان داشت: نشست های محتلفی هم در مراکز حوزوی و دانشگاهی برای برگزاری این همایش برگزار شده است؛ تا کنون دو نشست با رییس سازمان فرهنگی آستان قدس درباره همایش بین المللی برگزار شده و طرح جامعی از همایش ارائه داده ایم.

معاون پژوهشی مجتمع آموزش عالی فقه گفت: تولیت آستان قدس رضوی این همایش را تأیید کرده و تأکید به برگزاری آن دارد؛ همایش بین المللی اتحاد حقوقی جهان اسلام، آبان ماه سال جاری در مشهد مقدس برگزار خواهد شد و به زودی فراخوان جذب مقالات ارائه می شود.

گفتنی است، این همایش با همکاری جامعه المصطفی العالمیه و سایر مراکز حوزوی و دانشگاهی سراسر کشور ۱۴ اردیبهشت در شهر مقدس قم، سه راه سالاریه، مجتمع امین، طبقه ۴، سالن همایش برگزار می شود./ص

خبرگزاری رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.