امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 47367
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار مازندران تاریخ انتشار : 16 بهمن 1395 - 10:01 | | ارسال توسط :

هوا کمی گرم‌تر و از حضور ابرها کاسته می‌شود/ احتمال بارش پراکنده باران در روز ۲۲ بهمن

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در روزهای ابتدایی هفته از حضور ابرها در منطقه کاسته شده و هوا کمی گرم‌تر می‌شود که این وضعیت تا میانه هفته نیز ادامه پیدا می‌کند.

به گزارش بابل نوین به  نقل از بلاغ  براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و بررسی داده‌های ایستگاه‌های محلی و ماهواره‌ای آسمان شرق مازندران که از صبح جمعه به حالت نیمه ابری درآمده است این روند را با تغییراتی اندک در هفته پیش رو نیز حفظ می‌کند.

ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که ابرها طی ساعات پایانی روز جمعه از منطقه خارج شده و آسمان به صورت صاف همراه با حداقل لکه‌های ابر در می‌آید و این وضعیت که در ساعات شب و صبح با کاهش محسوس دما همراه می‌شود تا میانه هفته ادامه پیدا می‌کند.

البته نیمه شب یکشنبه، صبح روز دوشنبه و بعدازظهر سه شنبه احتمال پیدایش لکه‌های ابر در آسمان وجود دارد اما احتمال باران‌زا بودن را نمی‌توان برای آن‌ها متصور بود.

اما از بعدازظهر روز چهارشنبه در پی شکل‌گیری جریانات شمالی و ورود ابرها به شرق مازندران جوی نیمه ابری تا تمام ابری همراه با بارش‌های پراکنده در ارتفاعات را به همراه دارد که از ساعات پایانی شامگاه پنجشنبه بر شدت حضور ابرها و باران‌ها کمی افزوده می‌شود.

بدین ترتیب احتمال بارش باران برای صبح جمعه که مصادف با ۲۲ بهمن بوده و به رسم هر سال راهپیمایی باشکوه مردم در آن به نمایش گذاشته می‌شود وجود دارد که می‌تواند سبب طراوت و سرزندگی هرچه بیشتر فضا شود.

این وضعیت با شدت کمتر در روزهای ۲۳ و ۲۴ بهمن نیز ادامه پیدا می‌کند که البته به نظر می‌رسد دمای هوا در این روزها با کمی کاهش محسوس همراه شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که احتمال افزایش دما تا مرز ۱۵ درجه بالای صفر برای روز سه شنبه وجود دارد و می‌تواند گرم‌ترین ساعات هفته پیش رو را به خود اختصاص دهد، از آن سوی نیز به نظر می‌رسد نیمه شب و صبح روز شنبه ۱۶ بهمن با حدود پنج درجه زیر صفر به عنوان سردترین روز هفته به ثبت برسد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.