امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67578
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 22 مهر 1396 - 10:44 | | ارسال توسط :

والدین پیش از فرزندآوری تحصیلات عالی را در زمینه پرورش و تربیت کودکان بیاموزند

به گزارش بابل نوین، مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران از برداشتن گام‌های موثر در تحقق سند ملی حقوق کودک در این استان خبر داد. مریم جمشیدی اظهار کرد: تدوین برنامه عمل مشترک، راه‌اندازی بانک جامع اطلاعاتی، پیگیری بحث آموزش کودکان و هویت کودکان فاقد شناسنامه و بازمانده از تحصیل، تهیه گزارش‌های ادواری به منظور ارائه […]

به گزارش بابل نوین، مدیرکل امور بانوان استانداری مازندران از برداشتن گام‌های موثر در تحقق سند ملی حقوق کودک در این استان خبر داد.

مریم جمشیدی اظهار کرد: تدوین برنامه عمل مشترک، راه‌اندازی بانک جامع اطلاعاتی، پیگیری بحث آموزش کودکان و هویت کودکان فاقد شناسنامه و بازمانده از تحصیل، تهیه گزارش‌های ادواری به منظور ارائه به سازمان ملل متحد و ‌دفاع از آن پیگیری لوایح مربوط به حقوق کودکان بوده که از سوی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک متناظر آن در استان‌ها از برجسته ترین اقدامات انجام شده در هفته کودک توسط کنوانسیون حقوق کودک در ۴ سال گذشته است.

وی تصریح کرد: در این کنوانسیون با تشکیل نهادهای مختلف با حساس‌سازی مدیران و مسئولان استان‌ها نسبت به حقوق کودک گام‌های بزرگی به منظور تحقق اهداف مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در استان مازندران برداشته شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری مازندران خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد جمعیت کشور را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل می‌دهد که برقراری رفاه و عدالت در امور فرهنگی آموزش و کیفیت زیستی آنها از موضوعاتی است که باید در این زمینه مورد توجه قرار بگیرد.

جمشیدی تصریح کرد: کودکان سرمایه های کشور هستند و گزینه های روی میز، مدیران آینده و همه کسانی که می‌توانند در عرصه های مختلف اجتماعی، فرهنگی، هنری و سیاسی در کشور تاثیرگذار باشند که باید با حساسیت و پیشگیری از آسیب‌ها و آموزش‌های هدفمند کودکان مورد حمایت ویژه قرار بگیرند تا با یک نسل فرهیخته و ماهر آینده کشور تضمین شود.

وی گفت: سند ملی حقوق کودک با تکیه بر ارزش‌ها و قواعد بنیادین قانونی و عرفی کشور تدوین شده و تلاش شد در مراحل اجرایی منطبق بر فرهنگ و شرایط هر استان بومی سازی انجام شود و با ایجاد جلسات کارشناسی اولویت‌ها و بومی سازی عملی شد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده در استانداری مازندران افزود: با توجه به پیشرفت‌های مثبت حقوق کودکان در کشور هنوز کاستی‌هایی مشاهده می‌شود که تصویب لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان در مجلس شورای اسلامی بوده که لازم است عملی شود و با تصویب این لایحه ایران در زمینه توجه ویژه به حقوق کودکان گام‌های مثبتی بردارد.

جمشیدی با بیان اینکه والدین پیش از فرزندآوری تحصیلات عالی را در زمینه پرورش و تربیت کودکان بیاموزند، خاطرنشان کرد: فرزندان علاوه بر نیازهای جسمی آموزشی رسمی در معرض آن قرار می‌گیرند و مطابق ذائقه آنها نبوده و توانایی آن را در نظر نمی‌گیرند که موجب می‌شود در دراز مدت منجر به سرخوردگی در کودکان می شود./م

منبع: ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.