امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 30107
  پرینتخانه » اجتماعی, اقتصادی تاریخ انتشار : 07 مهر 1395 - 14:59 | | ارسال توسط :

وام ۳ میلیونی و تبعیض جدی بین بازنشستگان

از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بازنشسته صندوق بازنشستگی کشوری فقط ۲۵۰ هزار نفر از وام ۳ میلیون تومانی جدید بهره‌مند می‌شوند.
به گزارش بابل نوین، عباس رشیدی مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان بازنشستگی کشوری گفت: ما در سال ۹۳ به ۲۳۰ هزار نفر و در سال ۹۴ به ۲۵۰ هزار نفر بازنشسته کشوری وام قرض الحسنه پرداخت کرده ایم، سقف این وام تا پیش از این ۲ میلیون تومان بود که امسال به ۳ میلیون تومان رسید.
وی افزود: بازنشستگان می توانند وارد سامانه صندوق بازنشستگان شوند و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند، این وام قرض الحسنه و با سود ۴ درصد است که بازنشستگان می توانند در ۳۶ ماه این وام را تسویه کنند، بانک عامل این وام بانک صادرات است و اولویت هم با بازنشستگانی است که تاکنون وامی دریافت نکرده اند.
رشیدی ادامه داد: اعتبار وام برای ۲۵۰ هزار نفر از بازنشستگان کشوری است و تصور نمی کنیم که برای پرداخت آن مشکلی پیش بیاید زیرا در سال گذشته به همه کسانی که واجد شرایط بودند این وام تعلق گرفت و امسال هم، این وام پرداخت می شود.
وی تصریح کرد: منابع وام به صورت مقطعی است که در هر مقطع به ۲۱ هزار نفر از بازنشستگان دارای شرایط پرداخت می شود و قرار است در طول سال به ۲۵۰ هزار نفر، این وام ۳ میلیون تومانی پرداخت شود، بازنشستگان برای دریافت این وام ۳ میلیون تومانی نیازی به ارائه وثیقه یا ضامن ندارند.
رشیدی خاطرنشان کرد: تا پیش از این حقوق بازنشستگان با نرخ تورم هیچ تناسبی نداشت و باعث شده بود تا قدر خرید بازنشستگانمان تا بیش از ۶۰ درصد کاهش یابد اما در دو سال اخیر میزان این حقوق با نرخ تورم به وضع تعادلی رسیده و در اصطلاح مساوی شده است.
وی خاطرنشان کرد: حداقل حقوق بازنشستگانمان در ماه، ۷۵۰ هزار تومان بود که با افزایش سنوات ۲۰ درصد به حقوق بازنشستگان افزوده شده است و این افزایش پلکانی است تا اختلافات حقوق و دستمزدها زیاد نشود.
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.