امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82237
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 09 خرداد 1397 - 14:53 | | ارسال توسط :

واکاوی ابعاد شخصیتی امام حسن (ع) در یک مستند تلویزیونی

به گزارش بابل نوین، مستند نقشی بر نگین مصادف با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نهم خردادماه ۱۳۹۷ ، روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود. این مستند با هدف معرفی ابعاد و ویژگی های شخصیتی امام حسن مجتبی علیه السلام و چگونگی بهره گیری از سیره آن امام بزرگوار ساخته شده است. […]

به گزارش بابل نوین، مستند نقشی بر نگین مصادف با شب ولادت امام حسن مجتبی (ع) در نهم خردادماه ۱۳۹۷ ، روی آنتن شبکه جهانی جام جم می رود.

این مستند با هدف معرفی ابعاد و ویژگی های شخصیتی امام حسن مجتبی علیه السلام و چگونگی بهره گیری از سیره آن امام بزرگوار ساخته شده است.

در این مستند سعی شده که از کلیشه های رایج فاصله گرفته شود و به معرفی کریم اهل بیت (ع) به صورت غیرمستقیم و تلفیق با موضوعی دیگر پرداخته شود.

در یک سوی داستان راوی پا به معدنی می گذارد که بیش از هفت هزار سال قدمت دارد و در طی برنامه چگونگی کشف سنگ فیروزه و نحوه ساخت و پرداخت آن نیز نشان داده می شود. در سویی دیگر راوی در پی کشف و شناخت بیشتر ابعاد شخصیتی امام دوم شیعیان است و مطالبی مفید و سازنده از آن امام بزرگوار را بیان می کند.

در پایان دو موضوع حکاکی بر نگین انگشتر فیروزه و معرفی شخصیت و سیره امام حسن مجتبی علیه السلام به هم پیوند می خورد و طرز استفاده آن امام بزرگوار از انگشتر فیروزه و احادیث و سخنان ایشان در خصوص استفاده از این سنگ ارزشمند بیان می شود.

لازم به ذکر است که ساخت این مستند در نیشابور و معدن فیروزه این شهر انجام شده است.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.