امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63199
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 17 مرداد 1396 - 12:52 | | ارسال توسط :

واکنش یک مقام تاجیک به شایعه “جریمه حجاب”

به گزارش بابل نوین، سخنگوی وزارت کشور تاجیکستان با تکذیب شایعات در خصوص جریمه شدن زنان برای داشتن حجاب در این کشور گفت: هیچ جریمه برای داشتن حجاب اسلامی تعیین نشده است. «عمرجان امامعلی» سخنگوی وزارت کشور تاجیکستان در صحبت با خبرنگاران با تکذیب شایعات در خصوص جریمه شدن زنان برای داشتن حجاب در این […]

به گزارش بابل نوین، سخنگوی وزارت کشور تاجیکستان با تکذیب شایعات در خصوص جریمه شدن زنان برای داشتن حجاب در این کشور گفت: هیچ جریمه برای داشتن حجاب اسلامی تعیین نشده است.
«عمرجان امامعلی» سخنگوی وزارت کشور تاجیکستان در صحبت با خبرنگاران با تکذیب شایعات در خصوص جریمه شدن زنان برای داشتن حجاب در این کشور اظهار داشت: هیچ جریمه‌ای برای داشتن حجاب اسلامی در این کشور پیش‌بینی نشده است.

وی گفت: هیچ مجازاتی برای پوشیدن لباس‌های بیگانه برای مردم تاجیک از جمله حجاب در کشور پیش بینی نشده، بلکه در حال حاضر مقامات کشور تنها به زنان یادآوری می‌کنند که پوشیدن لباس‌های بیگانه با فرهنگ و سنن مردم تاجیک سازگار نیست.

پیش از این «مرهبا عالمی» فعال حقوق زنان وابسته به دولت تاجیکستان شایعات در خصوص آغاز مبارزه علیه حجاب در این کشور را تکذیب کرده و گفت: مقامات تاجیک با پوشیدن لباس‌های بیگانه که با فرهنگ و دین مردم مطابقت ندارد مخالف هستند.

این مقام کمیته زنان تاجیکستان خاطرنشان کرد: به زودی متخصصان این کمیته با همکاری با دیگر ساختارهای دولتی لباس‌هایی مطابق با فرهنگ و سنن مردم تاجیک آماده و معرفی خواهند کرد.

چندی پیش خبرگزاری آسیا پلوس در گزارشی از بازداشت و جریمه شدن زنان محجبه در تاجیکستان خبر داده بود./م

منبع: فارس
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.