امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55975
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 09 اردیبهشت 1396 - 19:56 | | ارسال توسط :

وزیران نمی خواهند امپراطوریشان کوچک شود

رئیس شورای عالی استان ها گفت: سال‌ها است که لایحه یکپارچه مدیریت شهری در کمیسیون ۶ گانه دولت به تصویب رسیده اما هنوز اجرایی و ابلاغ نشده است.

به گزارش بابل نوین، رئیس شورای عالی استان ها گفت: سال‌ها است که لایحه یکپارچه مدیریت شهری در کمیسیون ۶ گانه دولت به تصویب رسیده اما هنوز اجرایی و ابلاغ نشده است.

مهدی چمران رئیس شورای عالی استان ها در همایش روز ملی شوراها که امروز در برج میلاد تهران برگزار شد؛ با بیان اینکه قانون شوراها در سال ۱۳۶۱ تدوین و در مجلس به تصویب رسید، اظهار داشت: در سال ۱۳۷۵ که تصمیم گرفته شد قانون شوراها اجرایی شود آن را اصلاح کردند.
وی افزود: این قانون در سال ۷۸ به اجرا در آمد اما مجددا در سال ۸۲، ۸۴ و سال ۹۵ این قانون در مجلس شورای اسلامی با تغییر و تحولاتی همراه شد.
رئیس شورای عالی استان ها به فعالیت شوراها در طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در این مدت علی رغم تمامی سختی‌ها و مشکلاتی که برای شوراها وجود داشت اقدامات خوبی در سطح شهرها و روستاها صورت گرفته، اگرچه هنوز مسائل و مشکلاتی داریم که در مجلس شورای اسلامی باید به آن رسیدگی شود.
چمران با بیان اینکه پس از فعالیت نخستین دوره شوراها، شرایط برای فعالیت شورای عالی استان‌ها فراهم نشد، تصریح کرد: این مجموعه با وقفه‌ای فعالیت خود را نسبت به سایر نهادهای نظام آغاز کرد؛ به گونه ای که این امر موجب عقب‌ماندگی و عدم توجه به قوانین شوراها شد که همچنان هم ادامه دارد.
وی با تاکید بر اینکه در اصل ۱۰۰ تا ۱۰۷ قانون اساسی، موارد ارزشمندی در خصوص شوراها گفته شده است، گفت: آنچه که امروزه در فعالیت شوراها وجود دارد، با آنچه که در قانون اساسی تدوین  شده تفاوت بسیار دارد.
رئیس شورای عالی استان ها با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی فعالیت شوراها برای شهرداری شکل گرفته است، تاکید کرد: در سال‌های گذشته ما به این موضوع انتقاد داشتیم اما هنوز راهکار مناسبی برای آن در نظر گرفته نشده است./م
منبع: باشگاه خبرنگاران
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.