امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 65342
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 19 شهریور 1396 - 15:15 | | ارسال توسط :

وزیر علوم باید اعتقاد راسخ به اسلامی شدن علوم انسانی داشته باشد/ ضرورت حمایت از دانشجویان انقلابی

عضو جامعه مدرسین با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر نهادینه شدن علوم انسانی اسلامی گفت: اسلامی شدن علوم انسانی مسأله مهمی است و وزیر علوم آینده باید اعتقاد راسخ به این مسأله مهم داشته باشد.

به گزارش بابل نوین، آیت الله محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتظار علما و حوزویان از وزیر علوم آینده گفت: وزیر علوم و مدیران و نهادهای تحت نظر آن تربیت کننده نسلی هستند که باید کشور را اداره کنند.

وی افزود: این نشان دهنده اهمیت و خطیر بودن این وزارتخانه و مسؤول آن است، وزیر علوم باید روحیه انقلابی و دغدغه حفظ انقلاب داشته باشد، وزیر آینده باید کسی باشد که برای حفظ انقلاب به هیچ وجه در برابر هیچ فشاری کوتاه نیاید بلکه باید انگیزه جدی برای پرورش نسل انقلابی را داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که وزیر علوم آینده از نظر حوزه کاری خود باید فردی کارامد و روزآمد باشد، اظهار داشت: فردی که انتخاب می شود باید شایستگی هایی که برای وزیر علوم از نظر مدیریتی لازم است را دارا باشد.

وی ادامه داد: حوزه وزارت علوم حوزه ای است که چشم طمع دشمنان برای رخنه و انحراف در آن بسیار وجود دارد؛ از این‌رو وزیر علوم آینده باید بصیرتی داشته باشد که توطئه ها و دسیسه های دشمن را از پیش شناسایی کند و برای مقابله و جلوگیری از نفوذ آن ها برنامه ریزی داشته باشد، بصیرت وزیر علوم ویژگی بسیار مهمی است.

آیت الله رجبی، عشق به نیروهای انقلابی و پروبال دادن به نیروهای معتقد و کارآمد انقلابی را از ویژگی های لازم برای وزیر علوم آینده دانست و ابراز داشت: دانشجویان و افرادی  که به فرمایش رهبر معظم انقلاب اگر مشکلی برای کشور به وجود آید قد علم می کنند و آماده دفاع هستند باید مورد حمایت وزیر علوم باشند و زمینه را برای فعالیت آن ها فراهم کند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت و پشتیبانی از نیروهای انقلابی عنوان کرد: شرایط برای رشد چنین نیروهایی و این که در مصدر امور کشور قرار گیرند باید از سوی وزیر علوم فراهم شود.

قائم مقام مؤسسه امام خمینی(ره) با اشاره به تأکید رهبر انقلاب بر نهادینه شدن علوم انسانی اسلامی خاطرنشان کرد: با وجود این که دو سه دهه از انقلاب فرهنگی می گذرد و حضرت امام صریحا فرمودند که علوم انسانی باید بر مبنای فرهنگ دینی شکل گیرد و تأکید کردند که دست ها باید پیش حوزه های علمیه دراز شود که تخصص این موضوع در آن قرار دارد اما به دلیل این که مسؤولانی که در رأس این نهاد قرار گرفتند باور لازم را نداشتند هنوز در آغاز راه هستیم.

وی اضافه کرد: اسلامی شدن علوم انسانی مسأله مهمی است و وزیر علوم آینده باید اعتقاد راسخ به این مسأله مهم داشته باشد، شاهد بودیم در جریان فتنه برخی از تئوریسن های فتنه گفتند که علوم غربی که به ما آموزش داده شده محصولی بهتر از این نخواهد داشت، دشمن چشم طمع به دانشگاه ها دارد که یک بخش آن حوزه فکری، آموزش ها و متون درسی دانشگاه است.

آیت الله رجبی تأکید کرد:‌ باید یک اعتقاد راسخ از عمق جان به اسلامی شدن علوم انسانی وجود داشته باشد و هم و غم وزیر علوم این باشد که علوم انسانی اسلامی را به منزل مقصود برساند و در سیاست گذاری ها، راهبردها، برنامه ریزی ها، اختصاص بودجه، به کارکیری نیروهای کارامد و برون سپاری ها لحاظ کند، وزیر علوم می تواند با برنامه ریزی و استفاده از نهادهای انقلابی در این زمینه فعالیت کند./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.