امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 29777
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, گزارش تصویری, مذهبی تاریخ انتشار : 30 شهریور 1395 - 16:05 | | ارسال توسط :

ولایت آیت‌الله خامنه‌ای ولی‌فقیه زمان دنباله ولایت امامان است/ باید به‌دنبال ولایتمداری و ولایت‌پذیری در همه امور باشیم

ایت الله سید رحیم توکل گفت: دشمن به دلیل متفرق شدن مردم از ولایت این مشکلات را به وجود می‌آورد و ولایت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله) ولی فقیه زمان دنباله ولایت امامان است، ولایت اولاد پیغمبر در طول زمان جاری است .

photo_2016-09-20_15-21-26

به گزارش بابل نوین،  آیت‌الله سید رحیم توکل نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار ما در مورد عید غدیر اظهار کرد: عید غدیر عید ولایت و ولایتمداری است و  فقط برای مسلمانان نیست برای کل عالم هستی است.

وی با اشاره به درس‌های بزرگی که در نهج البلاغه وجود دارد افزود: وقتی در نهج‌البلاغه در باب ولایت آمده است که ولایت برای امت نظم آور است و امت متفرق را مجتمع می‌کند پس باید با تکیه بر این اصل به دنبال ولایتمداری و ولایت‌پذیری در همه امور باشیم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: اگر امامت درست در جامعه اسلامی بعد از امام علی(ع) انجام می‌شد و مردم به دنبال تاییدی که پیغمبر کردند می‌رفتند و همه به آن امامت احترام گذاشته پایبند بودند حتی مشکلات امروزی در جامعه اسلامی وجود نداشت.

آیت الله توکل تصریح کرد: تشابه ولایت مانند عملکرد نخ  یک تسبیح است و همه را جمع می‌کند و همه با وصل شدن به این تسبیح همیشه ثابت هستند.

وی افزود: دشمن به دلیل متفرق شدن مردم از ولایت این مشکلات را به وجود می‌آورد و ولایت آیت‌الله خامنه‌ای(مدظله) ولی فقیه زمان دنباله ولایت امامان است، ولایت اولاد پیغمبر در طول زمان جاری است .

استاد اخلاق حوزه در پایان گفت: در این روز غدیر سفارش من به همه سادات این است که حق بر ولایت دارند، سادات چون جدشان حضرت علی (ع) است باید از دیگر انسان‌ها بیشتر به ولایت پیوند بخورند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.