امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Sunday, 5 May , 2024
امروز : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56720
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 20 اردیبهشت 1396 - 16:59 | | ارسال توسط :

ولایت فقیه امتداد نهضت پیامبران و ائمه است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بر ضرورت پیروی از ولایت فقیه تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: ولایت فقیه امتداد نهضت پیامبران و ائمه اطهار (ع) است.

به گزارش بابل نوین، آیت الله سید عباس کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار با علما و روحانیان نجف اشرف، ارتباط دو حوزه نجف و قم را بسیار خوب توصیف کرد و خاطرنشان ساخت: حوزه علمیه نجف از فرهنگ و تاریخ اصیلی برخوردار است و ما از گذشته تا حال به آن افتخار می‎کردیم.

وی با بیان اینکه شیعیان در جهان مظلوم هستند، افزود: دشمنان در ایام کنونی به شدت علیه اسلام اصیل تبلیغ می‎کنند و با استفاده از مراکز سیاسی و اندیشکده‎های مختلف جهان درپی ضربه زدن به تشیع هستند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به آیه ۹ سوره الصف تصریح کرد که دین و فرهنگ اسلام از نظر علمی، برهان، عقلانیت، حکومت، اجتماعی، نظامی و امنیتی بر سایر فرهنگ، ادیان، اعتقادات و تمدن‎ها برتری دارد.

وی ادامه داد: اسلام اصیل همان اسلام پیامبر اکرم (ص) که در اهل بیت (ع) نمود پیدا کرده است. دوران کنونی ان شاء الله، دوران اخلاق و نورانیت اهل بیت (ع) است تا عدالت، آزادی، حکمت، پیشرفت و.. در جهان محقق شود.

آیت الله کعبی با اشاره به آیات قرآن کریم انسان را مسؤؤل تغییر جهان دانست و تصریح کرد: انسان‎ها برای آغاز تغییر باید ابتدا از نفس و خانواده خود شروع کنند و کم کم دایره این تغییر را در سطح روستا، شهر، کشور و جهان گسترش دهند.

حوزه‎های علمیه باید عامل بیداری امت‎ها باشند

وی با بیان اینکه خداوند متعال انسان را جانشین خود در دنیا قرآن داده است، بیان داشت: یکی از مسؤولیت‎های ما در حوزه‎های علمیه بیان شریعت و عقاید اسلامی است اما اکتفا به این مساله به تنهایی کفایت نمی‎کند بلکه باید زمینه تحرک مومنان برای تغییر جهان و بیداری امت‎ها را فراهم کنیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: بزرگان و علمای ما نظیر آیت الله شهید محمد باقر صدر فقط به اسلام نظری اکتفا نکردند بلکه در راه اسلام قیام و حرکت کردند تا به مقام شهادت رسیدند.

وی با رد شبهه جدایی دین از سیاست گفت: علمای اسلام مسؤول تغییر و نجات امت هستند و باید علیه ظلم، ستم، استکبار و… قیام کنند.

این استاد حوزه علمیه قم رهبری صالح، تاسیس حکومت اسلامی، اصلاح امت، مبارزه با مشکلاتی نظیر فقر، فساد، جهل و بیکاری را از لوازم تغییر دانست و خاطرنشان کرد: رهبری ما بدون هیچ گونه اختلافی امام زمان (عج) است ولی امام اکنون غائب است بنابراین باید از فقها پیروی کرد.

وی صدور فتوا، قضاوت، رهبری و اداره امور امت اسلامی را از وظایف فقها و مراجع خواند و ادامه داد: از میان فقها فقط امام خمینی (ره) و حضرت آیت الله خامنه‎ای توانستند حکومت اسلامی را تشکیل و هدایت کنند.

آیت الله کعبی بر ضرورت حفظ قداست و حرمت مراجع به ویژه در عراق تاکید کرد و گفت: ولایت فقیه یک ولایت ایرانی نیست بلکه امتداد نهضت پیامبران و ائمه اطهار (ع) است. تجربه در دوران معاصر نشان داده است که کسانی که از ولایت فقیه پیروی کردند نظیر حزب الله لبنان به پیشرفت‎های چشمگیری دست یافته‎اند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.