امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80894
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 11 فروردین 1397 - 16:27 | | ارسال توسط :

ولایت پذیری تنها راه برون رفت از مشکلات و بحران‌های موجود بشری است

استاد حوزه و دانشگاه ولایت پذیری را تنها راهکار برون رفت از مشکلات و بحران‌های موجود بشری دانست و گفت: گره گشایی و بحران شکنی یکی از مهمترین اقداماتی است که ولایت انجام می‌دهد.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی استاد حوزه و دانشگاه، شب گذشته در مراسمی به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی(ع) در مسجد غدیر برگزار شد، گفت: پس از رحلت رسول خداوند مسلمانان قدر حقیقت را نتوانستند بفهمند.

وی افزود: آنان با کمال بی معرفتی به سیمای حضرت علی(ع) نگاه کردند و خودشان را هم تراز با حضرت دانستند و گفتند قرآن کریم برای ما کافی است و با همین نگاه باطل خود و مردم جهان را دچار بحران و مشکلات کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی با تاکید بر اینکه دینمداری بدون اعتقاد به ولایت امری بی معناست، ابراز کرد: همه مشکلات بشر ناشی از آن است که مردم تصور کردند می‌توانند بدون اعتقاد به ولایت دین داشته باشند در حالی که نفهمیدند قرآن بدون ولایت دیگر قرآن نیست.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه خداوند قرآن و عترت را برای نجات بشریت قرار داد، اظهار داشت: قرآن حقیقتی است که از نزد خداوند نتزل یافت و به انسان عطا شد تا او با تمسک به قرآن بتواند به عالم بالا دست یابد و این امر برای انسان با معنای آیات قرآن میسر می‌شود از این رو خداوند برای معنای آیات الهی ائمه اطهار(ع) انتخاب کرد تا قرآن توسط انان تاویل شود.

وی ادامه داد: مهمترین وظیفه امیرمومنان علی(ع) و سایر اهل بیت(ع) آن است که قرآن کریم را به گونه‌ای که خداوند می‌خواهد تاویل کنند تا انسان از این طریق رشد کرده و به کمال دست یابد بنابراین اگر کسی تنزیل را بگیرد و تاویل را رها کند به طور قطع گمراه شده و سعادتمند نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین قائم مقامی کنار زدن حضرت علی(ع) را نتیجه منیت و خودمحوری مردم آن دوران دانست و گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند: اگر مردم به علی(ع) رجوع می‌کردند دیگر مشکلی برای انسان باقی نمی‌ماند؛ گره گشایی و بحران شکنی یکی از مهمترین اقداماتی است که ولایت انجام می‌دهد.

استاد حوزه و دانشگاه با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) که فرمودند: خبری از جانب خداوند بالاتر از من نیست، تصریح کرد: ولایت بزرگ‌ترین خبر از ناحیه خداوند به انسان است از این رو بزرگترین و اصلی ترین فرمان خداوند مربوط به امر ولایت می‌شود./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.