امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56227
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 13 اردیبهشت 1396 - 12:38 | | ارسال توسط :

وکیل قلابی با کلاهبرداری میلیاردی دستگیر شد

فرمانده انتظامی البرز گفت: فردی که با معرفی خود به عنوان قاضی و وکیل دادگستری از طعمه های خود به صورت میلیاردی کلاهبرداری می کرد دراین استان دستگیر شد.

به گزارش بابل نوین،  سردار بخشعلی کامرانی صالح روز چهارشنبه افزود: در پی دریافت یک فقره پرونده کلاهبرداری از دادسرای کرج مبنی بر اعلام شکایت از فردی که خود را وکیل و قاضی دادگستری معرفی کرده و با این عنوان از افرادی که دارای پرونده های قضائی و حقوقی بودند، کلاهبردای می کرده، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت.

وی اضافه کرد : در بررسی اولیه ماموران مشخص شد که مالباخته از متهم که خود را به عنوان وکیل و قاضی بازنشسته و دارای نفوذ در دادگستری معرفی کرده و می خواهد تا حکم قصاص یک نفر مجرم محکوم به اعدام را لغو کند و برای انجام این کار مبلغ ۱۰ میلیارد ریال وجه ( سه میلیارد ریال وجه نقد و مابقی در قالب دو فقره چک ) دریافت کند که باتوجه به اینکه بعد از گذشت حدوداً سه ماه ، نامبرده کاری برای وی انجام نداد از او به مراجع قضائی اعلام شکایت کرد .

کامرانی صالح افزود : با توجه به اهمیت موضوع بلافاصله ماموران وارد عمل شده و طی اقدامات فنی و اطلاعاتی گسترده درنهایت مخفیگاه متهم را در کرج شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه او را دستگیرکردند.

وی خاطرنشان کرد که در بازرسی از منزل متهم تعداد زیادی اوراق خام وکالت و برگ خام دادخواست دادگستری ،تعدادی اوراق قضائی، گزارش های مردمی مربوط به افراد مختلف مبنی بر رفع مشکل آنها در ادارات ، دادسراها و دادگستری ها و تعداد زیادی برگ تایپی وکالت کشف شد .

وی افزود : متهم در ابتدا منکر هرگونه جرمی شد اما در مواجه با اسناد و مدارک موجود به جرم خود مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان در پوشش قاضی و وکیل دادگستری اعتراف کرد که با قرار وثیقه دو میلیارد ریالی روانه زندان شد . /ص

خبرگزاری دانشجو

 

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.