امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69338
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, اخبار ویژه, علم و سلامت, مذهبی, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 14 آبان 1396 - 13:31 | | ارسال توسط :

پباده‌روی اربعین حسینی بزرگترین نوع فرهنگ‌سازی شیعه است

مسئول داروخانه قرارگاه درمانی سجادیه در راه نجف تا کربلا گفت: پباده‌روی اربعین حسینی بزرگترین نوع فرهنگ‌سازی در مورد مسایل اصلی شیعیان یعنی مقاومت در برابر ظلم و ستم است.

به گزارش بابل نوین، فاطمه‌سادات حسینی در گفت‌و گو با خبرنگار ما اظهار کرد: باتوجه به برگزاری مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی موکب امام‌رضا(ع) به زائرین امام‌حسین(ع) خدمات دارویی و درمانی ارائه می دهد.

وی افزود: موکب امام‌رضا(ع) خدماتش مجهزتر از سایر موکب‌ها دارد و بازخورد مردم بسیار عالی‌است، همین که زائران از ته دل دعا می‌کنند آن دعای خیر بهترین مزد برای ما است.

مسئول داروخانه قرارگاه درمانی سجادیه ادامه داد: موکب امام‌رضا(ع) دو سال است به مردم خدمات‌رسانی می‌کند و در سال گذشته این مجموعه تنها داروخانه داشت اما امسال رونق بیشتری به خدمات برای زوار داده‌ایم.

این مسئول تیم پزشکی تصریح کرد: در این دوره از کمک‌های پزشکی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به‌همراه کادر پزشکی‌و پرستاری در کنار موکب ما درمانگاهی نیز بنا کرد.

دکتر حسینی گفت: تعداد غرفه‌ها در دو بخش مجزا برای آقایان‌و بانوان در کنار غرفه داروخانه جهت خدمات‌رسانی مهیا شده است.

وی تاکید کرد: زائران حسینی عاشقان واقعی‌اند و برخورد بسیار خوبی با خدمتگذاران خود دارند، ما هم سعی می‌کنیم که خدمات خوبی ارائه دهیم.

این متخصص داروسازی با اشاره به آمار خود ادامه داد: به‌صورت روزانه حداقل پنج الی شش هزار نفر به داروخانه مراجعه می‌کنند که به شکر خدا در بخش تامین دارو مشکلی نداریم و تا به امروز بخشی از داروها مصرف شده و اگر موکب‌های دیگر با مشکل مواجه شدند می‌توانیم تزریق کنیم.

حسینی یادآور شد: این داروها از کمک‌های مردمی و هزینه کرد درمانگاه تامین شده است این مسئله خودش باعث جذب معنوی افراد خواهد شد.

این خادم زائران حسینی در بخش درمانی با اشاره به حضور میلیونی مشتاقان به زیارت امام‌حسین(ع) اظهار کرد: پیاده‌روی اربعین یک جامعه کوچک مهدوی و همه این خدمت رسانی‌ها در واقع خدمت به منتظران مهدی(ع) است، پیاده‌روی اربعین هرسال بیشتر می‌شود که رسانه‌ها هم نقش پر رنگی در این زمینه ایفا و باعث شدند کل جهان با نگاه متفاوتی به این مسئله دقت‌نظر داشته باشند.

مسئول داروخانه قرارگاه درمانی سجادیه افزود: در جریان این راهپیمایی شکوهمند اربعین حسینی افراد اروپایی و اقوام مختلفی را دیدیم که حتی شیعه هم نبودند و فقط برای تحقیق و کنجکاوی در این راه قدم می‌زنند تا از ماهیت حقیقی این حرکت عظیم استفاده کنند.

وی در پایان گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی بزرگترین نوع فرهنگ‌سازی در مورد مسایل اصلی شیعیان یعنی مقاومت در برابر ظلم و ستم است و زائران نقش پر رنگ در این جریان‌سازی دارند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.