امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67527
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, علم و سلامت, مصاحبه و گفتگو تاریخ انتشار : 21 مهر 1396 - 14:11 | | ارسال توسط :

پذیرش و درمان ۷۵۰ مادر باردار پرخطر در بیمارستان روحانی بابل

مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم‌پزشکی بابل از پذیرش و درمان 750 مادر باردار پرخطر در 60 ماهه نخست سال در بیمارستان روحانی خبر داد.

به گزارش بابل نوین، شهلا یزدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: بیش از ۷۵۰ مادر باردار و پرخطر در شش ماهه نخست سال ۹۶ در بیمارستان روحانی بابل پذیرش و درمان شدند.

وی افزود: بیمارستان آیت‌الله روحانی در سطح سه خدمات‌دهی به مادران باردار قرار دارد و تمامی مادران باردار پرخطر شهرستان بابل و شهرهای اطراف جهت امور درمانی و مربوط به زایمان و سزارین به این مرکز مراجعه می‌کنند.

این مقام مسئول  ادامه داد: این مادران امکان دارد خود با مشکلات و عوارضی در طی بارداری مانند مسمومیت حاملگی یا بیماری زمینه‌ایی مانند دیایت، فشارخون بالا، بیماری قلبی کلیوی دست و پنج نرم کنند  یا نوزادشان دچار نارسایی، کم‌وزنی و یا ناهنجاری‌های مادرزادی  باشند که در نتیجه عوارض مادری و نوزادی در این مادران بالاتر است.

متخصص زنان و زایمان بیمارستان روحانی بابل گفت: مادران دارای بارداری پرخطر و همراهانشان باید به توضیحات پرسنل بیمارستان در مورد عوارض احتمالی در هنگام بستری و درمان توجه کنند و همکاری لازم را با نیروهای درمانی بیمارستان برای خدمات‌دهی بهتر به مادران باردار و نوزادان آنها پس از زایمان داشته باشند.

وی ادامه داد: از ۷۵۰  مادر باردار پرخطر که در این دوره مورد درمان قرار گرفتند ۷۰ مادر دچار عوارض شدید بارداری بودند و ۲۳ مادر پرخطر و بدحال نیازمند به مراقبت ویژه در بخش های ویژه  CCU و ICU بستری و مورد معالجه قرار گرقتند که  ۳۹۰ مادر پرخطر با حال عمومی خوب مرخص شدند.

مدیرگروه زنان و زایمان دانشگاه علوم‌پزشکی بابل در پایان گفت:  از آنجایی که مادران با سوءمصرف مواد نیازمند خدمات پزشکی و مددکاری خاص هستند، بیمارستان روحانی بابل به عنوان تنها مرکز دولتی تخصصی و فوق‌تخصصی زنان و زایمان در شهرستان بابل در ۶ ماهه اول سال ۱۳۹۶ پذیرای ۱۲ مادر باردار با سوءمصرف مواد بود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.