امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 59351
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 25 خرداد 1396 - 9:58 | | ارسال توسط :

پرداخت ۴۰۰ میلیاردی تسهیلات به کشاورزی مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات در بخش کشاورزی، پارسال به کشاورزان مازندرانی خبر داد.

به گزارش بابل نوین،  دلاور حیدرپور گفت: امسال ۴۳ طرح خدماتی، زیربنایی و تولیدی با اعتبار بیش از ۱۵ میلیارد و ۷۰۹ میلیون تومان در مناطق مختلف این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه این تعداد طرح برای ۳۱ نفر ایجاد اشتغال کرده و تولیدات بخش کشاورزی ۵۵۷ تن افزایش خواهد یافت افزود: با بهره‌برداری از طرح‌های بخش کشاورزی ۸۷ روستا با ۳ هزار و ۳۶۹ خانوار روستایی از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه ۳۵ پروژه آب و خاک با اعتبار ۹ میلیارد و ۸۵۲ میلیون تومان و دو طرح دام و طیور با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در این هفته به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: دو طرح زراعی و باغی با اعتبار ۷۶۲ میلیون تومان و دو طرح شیلاتی با اعتبار ۷۷۵ میلیون تومان به بهره‌برداری می رسد.

دلاور حیدرپور با اشاره به بهره‌برداری از یک واحد صنایع تبدیلی و یک واحد صنایع خدماتی با اعتبار ۲ میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان در هفته جهاد کشاورزی امسال در مازندران افزود: با توجه به مشکلات مالی پارسال برای عملیات تجهیز و نوسازی چهار هزار هکتار از شالیزارهای این استان، تاکنون سه هزار هکتار به کشاورزان تحویل داده شده است.

حیدرپور با بیان اینکه ۶۰ هزار هکتار از شالیزاری مازندران آماده تجهیز و نوسازی است، گفت: ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی در این استان نیازمند تجهیز و نوسازی است. همچنین پنج سال آینده با اجرایی شدن فاینانس کشور چین، ۱۰۵ هزار هکتار از اراضی برنجکاری شمال کشور تجهیز و نوسازی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه پارسال۴۴۰ میلیارد تومان تسهیلات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است افزود: ۱۱۴ میلیارد تومان برای توسعه مکانیزاسیون با نرخ بهره ۱۵ درصد و پنج ساله، ۱۰۰ میلیارد تومان از منابع صندوق توسعه ملی برای گلخانه‌داران و پرورش ماهی در قفس و ۲۲۰ میلیارد تومان از محل بسته رونق تولید به کشاورزان پرداخت شد.

حیدرپور به برخورداری ۸۰۰ طرح در بخش کشاورزی با سرمایه در گردش و سرمایه ثابت برای طرح‌های با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از تسهیلات بسته رونق تولید اشاره و از اختصاص ۶۶ میلیارد تومان اعتبار برای بخش مکانیزاسیون مازندران خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران به افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در این استان و پیش‌بینی تولید ۲۰ هزار تن افزود: دو روز گذشته ۳۵ هزار تن خرید مازاد بر مصرف گندم از کشاورزان داشته که هر کیلو یک ‌هزار و ۳۰۰ تومان از گندمکاران خریداری و در همین مدت ۳۱ میلیارد تومان به حساب کشاورزان واریز شد. همچنین وی از پیش‌بینی خرید ۱۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان مازندرانی خبر داد.

حیدرپور با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود ۹۰ تا ۹۵ هزار هکتار از شالیزارهای مازندران امسال به پرورش رتون و نشاء مجدد اختصاص یابد، گفت: پیش‌بینی تولید در کشت اول یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن و با احتساب سطح ۹۵ هزار هکتاری کشت مجدد، میزان تولید شلتوک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن خواهد رسید.

وی نیاز سالانه کشور به واردات برنج را سه میلیون تن اعلام کرد و افزود: ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تن برنج در کشور تولید شده که ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن بقیه نیز باید وارد شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.