امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 62024
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 02 مرداد 1396 - 10:07 | | ارسال توسط :

پرونده اختلاس از شرکت نفت رسیدگی می شود

به گزارش بابل نوین،دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی و همدستان بابک زنجانی به نام‌های مهدی شمس(متهم ردیف دوم) و حمید فلاح هروی(مهتم ردیف سوم) دقایقی پیش در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد. گفتنی است؛ در اولین جلسه متهمان نفتی، کیفر خواست پرونده قرائت و متهم ردیف دوم […]

به گزارش بابل نوین،دومین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده متهمان نفتی و همدستان بابک زنجانی به نام‌های مهدی شمس(متهم ردیف دوم) و حمید فلاح هروی(مهتم ردیف سوم) دقایقی پیش در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه آغاز شد.

گفتنی است؛ در اولین جلسه متهمان نفتی، کیفر خواست پرونده قرائت و متهم ردیف دوم به دفاع از خود پرداخت.

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات دو نفر از همدستان بابک زنجانی صبح روز(یکشنبه ۱۸ تیرماه) در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب(شعبه هم عرض) به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد.

قاضی مقیسه: رسیدگی به پرونده مهدی شمس ادامه دارد

در ابتدای این جلسه نجفی نماینده دادستان به قرائت کیفرخواست پرونده پرداخت و پس از آن قاضی از متهم ردیف دوم پرونده فساد نفتی خواست تا با حضور در جایگاه از خود دفاع کند.

قاضی مقیسه در ابتدای جلسه  گفت: در این جلسه رسیدگی به  اتهامات  شمس پیرو جلسه مورخه ۹۶/۰۴/۱۷ ادامه می‌دهیم.

وی به بیان اتهامات متهم ردیف دوم این پرونده که  از سوی نماینده دادستان قرائت شده بود پرداخت و گفت: افساد فی الارض از طریق مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور با علم به موثر بودن اقدامات در ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی، مشارکت عالمانه و عامدانه در تشکیل و اداره شبکه سازمان یافته که سران این شبکه بابک زنجانی است که محکومیت وی قطعی شده است، از جمله اتهامات این فرد است.

قاضی مقیسه در ادامه قرائت اتهام اول این متهم تصریح کرد: دو نفر از متهمان این پرونده ( شمس و  فلاح) که مرتکب جعل شده‌اند، با استفاده از اسناد مجعول و با کلاهبرداری و پولشویی به منافع خود دست یافتند.

وی در بیان اتهام دوم این فرد گفت: مشارکت در کلاهبرداری از شرکت ملی نفت ایران، شرکت اچ کی و صندوق بازنشستگی نفت به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از طریق استفاده از اسناد مجعول، صورت حساب‌های بانکی مجعول، فیش‌های بانکی مجعول، استفاده از اعتبارات اسنادی مجعول گشایش شده توسط شرکت سهامی اس سی تی بنکرز از دیگر اتهامات این فرد است.

پولشویی یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورویی مهدی شمس

قاضی مقیسه اتهام سوم مهدی شمس را اینگونه بیان کرد: مشارکت در پولشویی و عواید حاصل از جرم به مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو از دیگر اتهامات این فرد است.
در ادامه قاضی مقیسه ماده ۵۳۲قانون آیین دادرسی کیفری را به حاضرین در جلسه از باب حفظ نظم دادگاه تذکر داد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.