امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80656
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 04 فروردین 1397 - 11:14 | | ارسال توسط :

پشت سرگذاشتن بحران خشکسالی با الگوی کشت و کار مناسب

به گزارش بابل نوین، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران گفت:هدف از رصد تغییرات آب وهوایی ایجاد امنیت ترافیک هوایی، بهبود منابع آب، کشاورزی و مدیریت راه‌ها است. وی با بیان اینکه موقعیت جوی و جغرافیای و بهره گیری از به روزترین ابزار هواشناسی در استان اهمیت ویژه دارد، افزود: ۱۵ اداره هواشناسی فعال و ۵۰ ایستگاه باران […]

به گزارش بابل نوین، رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران گفت:هدف از رصد تغییرات آب وهوایی ایجاد امنیت ترافیک هوایی، بهبود منابع آب، کشاورزی و مدیریت راه‌ها است.

وی با بیان اینکه موقعیت جوی و جغرافیای و بهره گیری از به روزترین ابزار هواشناسی در استان اهمیت ویژه دارد، افزود: ۱۵ اداره هواشناسی فعال و ۵۰ ایستگاه باران سنجی و اقلیم شناسی در استان وضعیت جوی را کنترل می‌کنند.

رضوی با بیان اینکه رادار‌ها نخستین و مهم‌ترین سیستم مخابرکننده وضعیت جوی در استان است، گفت:اطلاعات دریافتی هواشناسی از استان به مراکز هواشناسی تهران، ملبورن استرالیا، واشنگتن ستی در امریکا و روسیه ارسال می‌شود.

مدیرکل هواشناسی مازندران پیش بینی هواشناسی در این مرکز به دو صورت افزایش بلند مدت و کوتاه مدت محاسبه می‌شود. افزود:در محاسبه امسال، دمای هوای مازندران حدود ۲ درجه افزایش می‌یابد.

وی به کاهش میزان بارندگی در ۹ سال گذشته اشاره کرد و گفت: تغییر اقلیم در استان رو به تخریباست و بایستی الگوی کشت، کشت و کار و رفتار‌های اقلیمی تجدید نظر کنیم.

وی با اشاره به اینکه بایستی این رصد‌ها به عنوان هشدار جدی مورد توجه قرار داد افزود: مدیدیت منابع آب و اصلاح الگوی کشت از جمله مولفه‌های مهم مرتبط با هواشناسی است که امسال بیشتر از گذشته مورد توجه کشاورزان و مسولان استانی قرار بگیرند.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.