امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 29299
  پرینتخانه » اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, گزارش تصویری, مذهبی تاریخ انتشار : 18 شهریور 1395 - 19:30 | | ارسال توسط :

پیام روشن پیاده‌روی اربعین حسینی استکبار‌ستیزی در مقابل جریان باطل است

امام جمعه بابل در جلسه ستاد پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران عنوان کرد: مراسم بزرگ اربعین حسینی با حضور میلیون‌ها عاشق دلسوخته مکتب حسینی یک رویداد بی‌نظیر جهانی در راستای دفاع از راه حق و حقیقت است.

photo_2016-09-08_19-48-34

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در جلسه ستاد پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلای مازندران که با حضور برخی ازمدیران ادارات و نهادهای شهرستان بابل در مجتمع فرهنگی فاطمه‌الزهرا(س) این شهرستان برگزار شد با اشاره به اهمیت گردهمایی بزرگ پیاده‌روی اربعین اظهارکرد: مراسم بزرگ اربعین حسینی با حضور میلیون‌ها عاشق دلسوخته مکتب حسینی یک رویداد بی‌نظیر جهانی در راستای دفاع از راه حق و حقیقت است.
وی حضور مردم در این مراسم معنوی را افتخار شیعه دانست و افزود: پیام روشن و مهم اربعین حسینی استکبارستیزی و اعلام آمادگی برای حضور جبهه حق در مقابل جریان باطل و شیطانی است.
مسئول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل با تاکید بر ایجاد بسترهای فرهنگی و آمادگی‌های لازم قبل از عزیمت زائران گفت: در کنار کارهای خدماتی و ایجاد تسهیلات برای زائران و برپایی موکب در مراسم اربعین حسینی به کارهای فرهنگی و زیربنایی از جمله آشنا‌سازی با فرهنگ حسینی و فلسفه پیاده‌روی توجه ویژه شود.
وی با بیان این مطلب که مردم مازندران همواره در طول تاریخ علاقه وافری به اهل بیت(ع) داشتند تصریح کرد: مازندران به دیار علویان شهرت یافته و این برخواسته از ظرفیت و قابلیت‌های بسیار بالای فرهنگی در مسیر دلدادگی به سیدالشهدا(ع) است که ریشه در اعتقادات عمیق دینی این مردم دارد.
روحانی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته اعضا و خادمان ستاد مردمی پیاده‌روی راهیان کربلای مازندران اظهار داشت: خوشبختانه افراد خوشنام فرهنگی و چهره‌های شاخص استان مازندران در این ستاد عضویت دارند و لازم است در حوزه رسانه و اطلاع‌رسانی توجه ویژه‌ای صورت گیرد.
وی ادامه داد: لازمه ظرفیت‌سازی در کار فرهنگی اطلاع‌رسانی دقیق و مناسب در این خصوص است و برپایی نمایشگاه ازفعالیت‌های گذشته و آشنایی عموم مردم با خدمات صورت گرفته تاثیر بسزایی در این خصوص دارد.
امام جمعه بابل با اشاره به پیش‌بینی افزایش تعداد مشتاقان برای حضور در مراسم اربعین حسینی امسال خاطرنشان کرد: باید با استفاده از ظرفیت مردمی، تسهیلات و امکانات مناسبی برای اسکان زائران مازندرانی اربعین در کربلای معلا تدارک دیده شود.
وی ادامه داد: باید ترویج و تبیین فرهنگ مقاومت و وحدت در امت اسلامی رویکرد اصلی فرهنگی در مراسم اربعین حسینی امسال با شعار استکبار ستیزی باشد.
در ادامه نیز محمد حسین طبرستانی دبیر ستاد اربعین راهیان کربلای مازندران ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در خصوص اربعین حسینی گفت: دو موکب به نام‌های فاطمه‌الزهرای مازندران و شباب علویون مازندران برای خدمات‌رسانی به زائران حسینی در مراسم اربعین امسال برپا می‌شود.
وی با اشاره به چارت تشکیلاتی ستاد افزود: ستاد اربعین راهیان کربلای مازندران دارای دو معاونت عملیات و فرهنگی و هفت مدیریت مالی، مواکب، نذورات، روابط عمومی، حفاظت و ایمنی، آموزش و پژوهش و راهبردی است.
دبیر ستاد اربعین راهیان کربلا مازندران از برگزاری ۱۹ جلسه این ستاد خبر داد و خاطرنشان کرد: پس از مراسم اربعین حسینی سال گذشته ستاد با سازماندهی مجدد اقدام به برگزاری جلساتی فشرده برای بهتر شدن خدمات‌رسانی به زائران حسینی در مراسم امسال کرد.
وی تاکید کرد: امسال برای جمع آوری نذورات مردمی مردم مازندران برای مراسم اربعین و پذیرایی از زائران حسینی در کربلای معلا طرح نذر قدم‌های اربعین در سطح استان اجرا می‌شود.
طبرستانی با اعلام خبر برپایی یک درمانگاه صلواتی از سوی این ستاد در مراسم اربعین اظهار داشت: با همکاری جامعه بسیج پزشکی و جمعیت هلال‌احمر درمانگاه امام سجاد(ع) برای درمان رایگان زائران حسینی در ایام اربعین حسینی برپا خواهد شد.
در ادامه سرهنگ علی‌اکبر محمدپور فرمانده سپاه بابل با اعلام آمادگی برای کمک به ستاد اربعین استان گفت: از ظرفیت مردمی پایگاه‌های بسیج برای جمع‌آوری نذورات مردم شهرستان بابل برای مراسم اربعین امسال استفاده می‌شود که امیدواریم مانند همیشه مردم در مسیر اهل بیت قدم‌های موثر بردارند.
وی افزود: مراسم بزرگ اربعین حسینی افتخارشیعه و تجدید بیعت با سیدالشهدا و آمادگی قرار گرفتن برای سربازی در رکاب حضرت ولی عصر(عج) است.

photo_2016-09-08_19-48-23

photo_2016-09-08_19-48-43

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.