امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64164
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 01 شهریور 1396 - 21:20 | | ارسال توسط :

پیروزهای جبهه مقاومت در عراق و سوریه، اسرائیل را شوکه کرده است

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت:پیروزهای جبهه مقاومت در عراق و سوریه، اسرائیل را شوکه کرده است.

به گزارش بابل نوین، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران امروز در نشست بین المللی جبهه جهانی مقاومت که همزمان با هجدهمین نشست سالانه اتحایه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار شد گفت: پیروزهایی جبهه مقاومت در عراق و سوریه، و دیگر کشورهای مقاومت اسرائیل را شوکه و نگران کرده است.
وی افزود: پس از اینکه امت اسلامی از سال ۲۰۱۲ دچار درگیری‌های داخلی شد اسرائیل بیشترین بهره را از این درگیری‌ها برد، اما امروز که جبهه مقاومت به پیروزی‌های بزرگی دست یافته این رژیم شوکه و نگران شده است.
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با تاکید بر اینکه هر کسی که با اسرائیل دست دهد و مصافحه کند دشمن بندگان خوب خدا و هر کس که برای نابودی این رژیم غاصب تلاش کند جزو بندگان خوب خداوند است، گفت: اسرائیل همسو با فساد و سلطه طلبی است و طبق آیات قرآن و به ویژه آیات سوره اسراء. هر کس با سلطه گری و فساد اسرائیل مقابله کند جزو بندگان خوب خداست.
ابوشریف با بیان اینکه موضوع مقاومت یک موضوع عمیق و مربوط به سال‌های دور است، افزود: در نیمه دوم قرن هجدهم و یا اوایل قرن نوزدهم که کشورهای استعماری قصد ضربه زدن به جهان اسلام از حیث فرهنگی و تمدنی، چپاول و غارت منابع و جلوگیری از پیشرفت کشور‌ها را داشتند مقاومت در برابر این کشور‌ها شکل گرفت.

وی با بیان اینکه هدف کشورهای استعماری از بین بردن بافت منطقه و ضربه زدن به مقاومت بوده تصریح کرد: مقاومت یک واکنش مردمی برای تقابل با استعمار بوده است.

وی با اشاره به اینکه مسئله فلسطین یک مسئله محوری و مهم است، افزود: نوع استعمار این کشور نیز با استعمار دیگر کشور‌ها متفاوت است در واقع استعمار فلسطین در اصل نظامی نبوده بلکه این استعمار جایگزینی بوده به گونه‌ای که یک ملت دیگر را به جای ملتی اسیر کاشته اند آن هم ملتی که ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد قدمت دارد و قدمت برخی از شهرهای آن حتی قدس نیز به هزاران سال برمی گردد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها تلاش کردند که ملتی بی ریشه را جایگزین ملت فلسطین کنند، تصریح کرد: کسانی که امروز تلاش می‌شود جایگزین ملت فلسطین شوند اجداد آن‌ها متعلق به این کشور نیست در واقع نتانیاهو و پرز از لهستان آمده اند و مابقی آن‌ها نیز از کشورهای شرق اروپا و دیگر مناطق به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده اند و در واقع هیچ وابستگی تاریخی، تمدنی و اجتماعی به این سرزمین ندارند، ولی ادعا می‌کنند فلسطین سرزمین اجدادی آنهاست.

ابوشریف با بیان اینکه محور مقاومت زمانی در فلسطین شکل گرفت که محور مقابل آن یعنی محور عادی سازی روابط و سازش با اسرائیل ایجاد شد، افزود: در مقابل محور مقاومت محوری وجود دارد که معتقد به عادی سازی روابط با اسرائیل است در هر حال ما کسانی را که به دنبال عادی سازی روابط با اسرائیل هستند آن‌ها را دشمن محور مقاومت می‌دانیم و کسانی که اسرائیل را غاصب می‌دانند و می‌خواهند آن را نابود کنند تا اینکه از لحاظ قلبی و یا از لحاظ عملی کاری انجام دهند ما آن‌ها را دوست خود می‌دانیم.

ابوشریف با اشاره به اینکه هر کسی مقابل اسرائیل باشد جزئی از محور مقاومت است، تصریح کرد: حرف مقاومت شامل تمام قومیت ها، مذاهب و طوایف است.

وی با بیان اینکه اسرائیل تلاش می‌کند تا ملت‌ها را ضعیف نگاه دارد تا امنیت خود را حفظ کند، افزود: با این وجود شرایط در عراق و سوریه و دیگر کشورهای محورهای مقاومت به گونه‌ای رقم خورده که موجب نگرانی این رژیم غاصب شده است البته اختلافاتی وجود دارد، اما مهم این است که ما مطمئنیم اسرائیل شکست می‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه تن‌ها راه درست مقاومت است، اضافه کرد: محور مقاومت در آینده‌ای نزدیک پیروز می‌شود و این پیروزی این قدر نزدیک است که حتی شما تصور آن را نمی‌کنید.

وی به موانع مسلح کردن کرانه باختری اشاره کرد و افزود: امروز شهرک سازی ها، ایجاد پست‌های نظامی، هماهنگی محمود عباس با اسرائیل بر اساس پیمان اسلو، مسدود بودن تمام گذرگاه‌ها و قطع شدن ارتباط کرانه باختری با دیگر نقاط جهان موجب پیچیدگی و سخت شدن تسلیح کرانه باختری شده است.

وی با بیان اینکه امروز رژیم صهیونیستی ۶۰۰ پست نظامی را در کرانه باختری ایجاد و ۲۸ شهرک صنعتی و شهرک صهیونیستی را در نابلس احداث کرده افزود: ۶۰ درصد امنیت کرانه باختری به دست اسرائیل است با این وجود نمی‌توان به راحتی نسبت به تسلیح کرانه باختری اقدام کرد.

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران گفت: باید شرایطی فراهم شود تا فلسطینی‌ها بتوانند خود را از داخل مسلح کنند به عنوان نمونه در انتفاضه ۲۰۱۵ فلسطینی‌ها با ابزار ساده‌ای مانند چاقوی آشپزخانه یا زیر گرفتن اسرائیلی‌ها با ماشین به جنگ این رژیم غاصب رفتند. همچنین در انتفاضه جدید که در مسجد الاقصی شکل گرفت در حالی که فلسطینی‌ها منزوی شده بودند و کمکی از خارج به آن‌ها نمی‌شد، اما شاهد بودیم که مردم چگونه با دست خالی در مقابل دشمن ایستادند و این در حالی بود که موانع زیادی را پیش روی خود داشتند.

ابوشریف اظهار کرد: بهترین راه برای مسلح سازی مردم فلسطین کمک به انتفاضه در داخل کرانه باختری است تا مبارزین بتوانند خود را مسلح کنند و کمک کنند تا این انتفاضه نیز به مانند انتفاضه دوم به انتفاضه مسلحانه تبدیل شود./ص

خبرگزاری دانشجو

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.