امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56765
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 21 اردیبهشت 1396 - 12:19 | | ارسال توسط :

چاپ مصاحف سلطانی صرفه اقتصادی ندارد

مدیر انتشارات هلیات با اشاره به دلیل چاپ نشدن مصاحف شریف در قطع سلطانی عنوان کرد: به دلیل بزرگی قطع، نبود خریدار و صرفه اقتصادی،‌ مصاحف در قطع سلطانی چاپ نمی‌شود.

به گزارش بابل نوین، علی پویامنش، مدیر انتشارات هلیا در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، از ارائه ۶۰ مصحف در قطع جیبی،‌ وزیری و رحلی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد و در پاسخ به اینکه چرا قرآن نفیس در قطع سلطانی چاپ نمی‌کند،‌ اظهار کرد: این قطع از قرآن خریدار ندارد، ولو اینکه نفیس باشد.

وی افزود: معمولاً بهای هدیه این قرآن‌ها بالاست و مخاطبان آنها را خریداری نمی‌کنند. از سویی این مصاحف فضای زیادی را به خود اختصاص می‌دهند و صرف اقتصادی هم ندارند. بر این اساس چون مخاطب نداشته است نیز تاکنون این قطع را چاپ نکرده‌ایم.

پویامنش به استفاده از جلدهای گالینگور،‌ چرم طبیعی،‌ ترمو و چاپ پلاک روی جلد اشاره و عنوان کرد: همچنین استخاره صوتی و فایل صوتی از ملزومات دیگر مصاحف است که در این نمایشگاه ارائه می‌شود. همچنین کاغذهای مورد استفاده در مصاحف این انتشارات،‌ کاغذ عطری و گلاسه است.

وی به استفاده از خط عثمان‌طه با ترجمه آیت‌الله مهدی الهی قمشه‌ای برای همه مصاحف این انتشارات اشاره کرد و گفت: بهای هدیه این مصاحف از ۸۰ تا ۷۵۰ هزار تومان متفاوت است که با تخفیف ۲۰ درصدی ارائه می‌شود.

پویامنش همچنین از طرح‌های نفیسی که با بهای هدیه بالا عرضه می‌شوند یاد کرد و افزود: طرح صدفی یکی از این مصاحف نفیس است که به صورت صدفی باز و بسته می‌شود و جلد آن چرم است و به بهای ۷۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

وی همچنین از مصحف دیگری که اولی با طرح چرم طبیعی به بهای ۴۹۰ هزار تومان عرضه می‌شود خبر داد و گفت: یکی دیگر از مصاحف نیز با چرم طبیعی و کاغذ عطری به بهای ۲۵۰ هزار تومان عرضه شده است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.