امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 80018
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 16 اسفند 1396 - 13:11 | | ارسال توسط :

کاشت نهال در اماکن متبرکه سراسر کشور به‎مناسبت هفته منابع طبیعی

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف از کاشت نهال در اماکن متبرکه سراسر کشور به‎مناسبت هفته منابع طبیعی در روز جمعه ۱۸ اسفندماه خبر داد.

به گزارش بابل نوین، حمید عسکری سوادجانی  در گفت‌وگو باخبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا درباره کاشت نهال در امامزادگان و اماکن متبرکه کشور به مناسبت هفته منابع طبیعی اظهار کرد: در هفته منابع طبیعی روز جمعه هجدهم اسفند ماه به‌عنوان آموزه‌های دینی، خیرین و سازمانهای مردم نهاد نامگذاری شده است؛ طی توافق هر ساله با سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری، مراسمی نمادین در امامزادگان و بقاع متبرکه شاخص تمامی استانها برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته در ۳۷۳ بقعه کاشت نهال انجام شد، تصریح کرد: سال گذشته ۸۲ هزار و ۳۸۲ اصله نهال در مساحت  ۹۲۸ هزار ۴۰۲ متر غرس شد.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف با بیان اینکه در تهران با هماهنگی سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری و اداره‌کل اوقاف تهران مراسمی در امامزاده ابوالحسن شهرری برگزار می‌شود، گفت: از ساعت ۶:۳۰ دعای ندبه برگزار خواهد شد و از ساعت ۷:۱۵ مراسمی نمادین با حضور نمایندگان سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری و سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود که در آن ۵۰ نهال غرس می‌شوند.

عسکری با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب درباره توسعه منابع طبیعی و حفظ محیط زیست و کاشت درخت خاطرنشان کرد: طبق پیش‌بینی انجام شده یک تعداد نهال به مردم هدیه داده می‌شود تا در جایی مناسب غرس کنند و در بقعه امامزاده ابوالحسن (ع) نیز فضایی برای غرس نهالها توسط مردم در نظر گرفته شده است./ص

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.