امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 83276
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 25 مرداد 1397 - 22:08 | | ارسال توسط :

کاهش ضایعات برنج با نوسازی و اصلاح ساختار شالیکوبی‌ها و کمباین‌ها

به گزارش بابل نوین، غلامی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تجمیع و نوسازی شالیکوبی‌ها از سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: از دهه ۸۰ نوسازی و اصلاح ساختار شالیکوبی‌های استان آغاز شد. وی افزود: از ۹۷۰ واحد فعال در استان تاکنون ۳۲۵ واحد از شالیکوبی‌های استان نوسازی و مجهز […]

به گزارش بابل نوین، غلامی مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه تجمیع و نوسازی شالیکوبی‌ها از سیاست‌های کلان وزارت جهاد کشاورزی است، گفت: از دهه ۸۰ نوسازی و اصلاح ساختار شالیکوبی‌های استان آغاز شد.

وی افزود: از ۹۷۰ واحد فعال در استان تاکنون ۳۲۵ واحد از شالیکوبی‌های استان نوسازی و مجهز به دستگاه‌های مدرن شده اند.

غلامی گفت: براساس دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی، هر کسی که متقاضی نوسازی کارخانه شالیکوبی خود باشد می‌تواند به جهاد کشاورزی استان مراجعه کند و در کوتاهترین زمان مجوز آن را دریافت کند.

کاهش ضایعات برنج در مازندران با بکارگیری کمباین‌های مکانیزه
موسی نژاد رئیس توسعه مکانیزاسیون اداره کل جهاد کشاورزی مازندران  از به کار گیری ۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه کمباین در شالیزار‌های استان برای برداشت مکانیزه برنج تا نیمه شهریورماه خبر داد و گفت:از این تعداد ۸۵ درصد کمباین‌های موجود در استان عمر ۶ سال دارد و هزار و ۸۵ دستگاه کمباین معادل ۳۱ درصد فرسوده است.

وی با بیان اینکه بهره گیری از ماشین‌های مکانیزه کمباین در برداشت، ضایعات برنج را تا ۵ درصد کاهش می‌دهد، افزود: کشاورزان مازندرانی بیش از ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات از محل خط اعتباری مکانیزاسیون امسال برای خرید کمباین‌های مخصوص برنج دریافت کردند.

موسی نژاد گفت: تسهیلات مکانیزاسیون در راستای اقتصادی‌تر کردن تولید کشاورزی، کاهش هزینه‌های تولید، کاشت یکنواخت، بذر کمتر، افزایش عملکرد و درامد اقتصاد خانوار جذب شده است.

پیش بینی می‌شود امسال از یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن شلتوک ۷۰۰ هزار تن برنج سفید در فصل نخست کشت برنج برداشت شود.

/باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.