امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63058
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 15 مرداد 1396 - 9:52 | | ارسال توسط :

کاهش قدرت خرید مردم صنعت طلاسازی را به رکود کشاند

به گزارش بابل نوین، محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت تهران در خصوص مشکلات بازار طلا در کشور و بخصوص در تهران اظهار داشت: تکنولوژی که در ایران برای ساخت طلا استفاده می شود جزو برترین ها و ایران در رده بهترین کشورهای تولید کننده طلای دست ساز جهان است، ضمن اینکه کارمزد […]

به گزارش بابل نوین، محمدرضا مرتضوی رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت تهران در خصوص مشکلات بازار طلا در کشور و بخصوص در تهران اظهار داشت: تکنولوژی که در ایران برای ساخت طلا استفاده می شود جزو برترین ها و ایران در رده بهترین کشورهای تولید کننده طلای دست ساز جهان است، ضمن اینکه کارمزد پائین تری از سایر کشورها برای تولید مصنوعات طلا دریافت می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه رقابت سختی در بازار طلا در جهان وجود دارد، حمایت از این بخش باید به خوبی انجام گیرد که در این راستا واردات آن ممنوع شده اما لازم است مشکلات زیرساخت های این صنعت در کشور رفع شود.

مرتضوی با اشاره به مشکلات صنعت طلاسازی در سالهای گذشته گفت: در چند سال اخیر و در دوران تحریم ها واردات شمش طلا به سختی انجام می شد و مشکلات گمرکی نیز مزید بر علت بود که اکنون این وضعیت بهتر شده اما مشکلات داخلی همچنان ادامه دارد.

رئیس خانه صنعت ، معدن و تجارت تهران با بیان اینکه رکود حاکم بر اقتصاد کشور دامن صنعت طلاسازی را نیز گرفته عنوان کرد: بخش عمده مشکلات طلاسازان بدلیل رکود در بازارهای موازی و بخش دیگر کاهش قابل توجه قدرت خرید مردم بوده که رغبت به خرید طلا را کم کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به پتانسیل ها و ظرفیت ها بالای صنعت طلاسازی در کشور باید برای رکود واحدهای تولیدی این بخش تمهیدات جدی اندیشیده شود.

منبع:خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.