امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74058
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 23 آذر 1396 - 17:31 | | ارسال توسط :

کتاب‌های غنی در حوزه وجود دارد

به گزارش بابل نوین، عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم گفت: کتابخانه‌های تخصصی باید در پژوهش اثرگذار باشد و در این کتابخانه‌ها به نحو مطلوبی به راهنمایی پژوهشگران بپردازند. آیت الله رضا استادی ۲۳ آذر ماه در همایش کتابخانه‌های تخصصی استان قم در مجتمع ادارات آستان مقدسه عنوان کرد: کتابخانه‌های تخصصی باید در پژوهش اثرگذار […]

به گزارش بابل نوین، عضو شورای عالی مدیریت حوزه علمیه قم گفت: کتابخانه‌های تخصصی باید در پژوهش اثرگذار باشد و در این کتابخانه‌ها به نحو مطلوبی به راهنمایی پژوهشگران بپردازند.

آیت الله رضا استادی ۲۳ آذر ماه در همایش کتابخانه‌های تخصصی استان قم در مجتمع ادارات آستان مقدسه عنوان کرد: کتابخانه‌های تخصصی باید در پژوهش اثرگذار باشد و در این کتابخانهها به نحو مطلوبی به راهنمایی پژوهشگران بپردازند.

وی بیان کرد:کتابخانههای تخصصی باید موضوعات و منابع را به صورت تخصصی گردآوری کنند، امروز کتاب‌های غنی در حوزه وجود دارد که می‌تواند در جامعه کارایی لازم را داشته باشد.
عضو شورای عالی مدیریت حوزهٔ علمیهٔ قم همچنین متذکر شد:برگزاری همایش‌های مختلف اگر به دنبال اهدافی راهبردی باشد اثر گذار است و گرنه صرف برگزاری یک همایش نمی‌توان به نتیجه مطلوبی دست یافت.

وی با تاکید بر مطالعه کتاب خوب در جامعه بیان کرد:تشویق و ترغیب جامعه به کتابخوانی زمانی معنا دارد که کتاب خوب مطالعه شود.

آیت الله استادی اظهار داشت:کتابدار ها با اطلاعات وسیعی باید کتاب‌های خوب را معرفی کنند و بدانیم که هر کتابی ارزش مطالعه ندارد در این زمینه کتابدار بداند چه کتابی در اختیار جوانان قرار می دهد و آمادگی لازم برای راهنمایی افراد داشته باشد.

وی تصریح کرد:همچنین کتابدار باید با مطالعه باشد و با محتواهای مختلف آشنا باشد و به خوبی پژوهشگر را راهنمایی نماید و تسلط کامل بر مطالب داشته باشد.
عضو شورای عالی مدیریت حوزهٔ علمیهٔ قم خاطرنشان کرد:یکی از نیازهای مهم، تجمیع کتاب‌های خطی در یک فضای متمرکز برای جلوگیری از آسیب به این نسخ خطی است. کتاب قدیمی و نسخ خطی را نمیتوان در هر کجایی نگهداری کرد چرا که نگهداری این کتاب‌های خطی در مکان‌های نامناسب به مصلحت نیست.
همچنین وی در ادامه توصیه‌هایی در مورد اخلاق دینی داشت و افزود:همه ما باید با دیگران به درستی رفتار کنیم و سخن‌مان با عمل همخوانی داشته باشد.
آیت الله استادی بیان کرد:پرهیز از امور ناشایست انسان را به اخلاق و کمال میرساند، انسانی که در رفتار و منش خود خدا را در نظر می گیرد و به اخلاق توجه دارد مورد رضایت خداوند است.
وی اظهار داشت:هر مسئولی نیز باید به کار خود وفا کند و به تعهدات خود پایبند باشد تا اخلاق دینی نیز در بین آحاد جامعه گسترش یابد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت:بانوان کتابدار نیز باید با رعایت حجاب اسلامی و با صلابت با مردم رفتار کنند.

وی یادآور شد:اهل علم باید اخلاق دینی داشته باشند و حسن خلق را رعایت نمایند جایگاه اخلاق در جامعه باید مورد تاکید قرار گیرد تا اخلاق فراگیر شود تا زمانی که اخلاق اصلاح نشود، بسیاری از مسائل حل نخواهد شد.
آیت الله استادی خاطرنشان کرد:امروز جامعه ما به بصیرت خوبی در دشمن شناسی دست یافته است در برخی از حوزهها ملتی نمونه هستیم اما در برخی از حوزهها در غفلت به سر می بریم.
وی عنوان کرد: غیبت و دروغ باید در جامعه از بین برود و ما از خودمان اخلاق اسلامی را آغاز کنیم اگر می‌خواهیم جامعه اصلاح شود اول از خودمان شروع نمائیم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.