امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 67202
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 15 مهر 1396 - 18:19 | | ارسال توسط :

کریمی: دولت باید برای انعقاد قراردادهای غیردلاری با کشورهای دیگر تلاش کند

به گزارش بابل نوین، علی‌اکبر کریمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی درباره حذف دلار از مبادلات اقتصادی ایران و امکان تحقق این امر اظهار کرد: حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور امکان پذیر است و ما باید در مقابل توطئه‌ها و فشارهای آمریکا مقابله به مثل کنیم. وی افزود: آمریکا با بسیاری از کشورها رفتاری مستکبرانه دارد […]

به گزارش بابل نوین، علی‌اکبر کریمی نایب رئیس کمیسیون اقتصادی درباره حذف دلار از مبادلات اقتصادی ایران و امکان تحقق این امر اظهار کرد: حذف دلار از مبادلات اقتصادی کشور امکان پذیر است و ما باید در مقابل توطئه‌ها و فشارهای آمریکا مقابله به مثل کنیم.

وی افزود: آمریکا با بسیاری از کشورها رفتاری مستکبرانه دارد و تحریم‌های یک جانبه‌ای وضع می‌کند به همین دلیل نه تنها ایران بلکه کشورهای متعددی با سیاست‌های آ‌مریکا مخالفند و زمینه برای حذف دلار از مبادلات اقتصادی ایران و دیگر کشورها فراهم شده است.

کریمی تصریح کرد: کشورهایی مانند چین که ارز رو به رشدی دارند علاقه مند هستند که از حجم سلطه دلار در اقتصاد جهانی بکاهند به همین دلیل زمینه‌هایی وجود دارد که بتوانیم مبادلات دو جانبه‌ای را بدون استفاده از دلار در پیش گیریم.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان کرد: می‌توانیم مبادلات اقتصادی را در سطح منطقه ساماندهی کنیم مانند کاری که با محوریت ایران و روسیه صورت گرفت و زمینه‌ای فراهم شد که مراودات اقتصادی دو کشور بدون استفاده از دلار انجام شود.

وی با اشاره به این امر که آیا حذف دلار از روابط اقتصادی می‌تواند ضرری برای کشور داشته باشد یا خیر، تأکید کرد: تلاش برای کاهش سلطه دلار یک ضرورت است لذا کمرنگ کردن نقش دلار در مبادلات تجاری جهان تنها خواسته ایران نیست و بسیاری از کشورها بر سر این مسئله توافق نظر دارند.

کریمی در پایان خاطرنشان کرد: در برنامه ششم توسعه نیز تأکید شده است که دولت برای انعقاد قراردادهای غیر دلاری با کشورهای دیگر تلاش کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.