امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 74533
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 27 آذر 1396 - 18:20 | | ارسال توسط :

کمبود ماشین آلات مدرن برای تولید مشکل اصلی تولیدکنندگان

به گزارش بابل نوین، جلیل غفاری رییس اتحادیه صحافان در خصوص وضعیت بازار صنعت چاپ اظهار کرد: واردات بی رویه نمونه های خارجی موجب شده تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنعت با مشکل فروش تولیداتشان مواجه شوند. وی بیان کرد: ورود بخش دولتی به این صنعت موجب شد تا بازار با انحصار رو به رو شود […]

به گزارش بابل نوین، جلیل غفاری رییس اتحادیه صحافان در خصوص وضعیت بازار صنعت چاپ اظهار کرد: واردات بی رویه نمونه های خارجی موجب شده تا تولیدکنندگان و صادرکنندگان این صنعت با مشکل فروش تولیداتشان مواجه شوند.

وی بیان کرد: ورود بخش دولتی به این صنعت موجب شد تا بازار با انحصار رو به رو شود و تولیدکنندگان بخش خصوص توانی برای رقابت در بازار نداشته باشند.

این مقام مسوول ادامه داد: اکثر تولیدکنندگان صنعت چاپ با مشکل بروز نبودن دستگاه های تولید دست و پنجه نرم می کند و این امر موجب می شود تا تولیداتشان متناسب بانیاز بازار حرکت نکند.

غفاری با اشاره به اینکه کمبود نقدینگی از عوامل تاثیر گذار در عدم ورود دستگاه مدرن به کشور بوده افزود: افزایش تعرفه از دیگر عواملی موثر در افزایش میزان هزینه های تولید بوده که به همین سبب تولیدکنندگان توانی برای حضور در بازار های جهانی را نخواهند داشت.

به گفته وی وضعیت تولیدکنندگان و صادرکنندگان بعد از برجام نسبت به گذشته اندکی بهتر شده اما بخش زیادی از وعده و حرف هایی که مسوولان زده اند در حد شعار باقی مانده و به مرحله اجرا نرسیده است تصریح کرد: هم اکنون، عدم برخورداری تولیدکنندگان از ارتباطات بانکی با همتایان خارجی از موانعی است که این روزها افراد را دچار مشکل کرده است.

رییس اتحادیه صحافان در پایان اشاره کرد: بالا بودن هزینه های تولید که شامل مالیات، بیمه و نظام بانکی می شود موجب شد تا تولیدکنندگان دیگر رغبتی برای ادامه تولید و فعالیت در این صنعت نداشته باشند.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.