امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58453
  پرینتخانه » فرهنگ و هنر, مذهبی تاریخ انتشار : 10 خرداد 1396 - 17:06 | | ارسال توسط :

گرمای حضور مردم هوای نمایشگاه قرآن را گرم کرده یا تهویه ضعیف است؟

دومین روز نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم برگزار شد و استقبال خوب مردم از بخش‌های مختلف و فضای گرم و نامناسب شبستان از نکات قابل توجه در این روز بود.
دومین روز نمایشگاه قرآن

به گزارش بابل نوین، بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم دیروز، (سه‌شنبه ۹ خردادماه) دومین روز خود را سپری کرد.

 بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با شعار «قرآن، اخلاق و زندگی» از ٨ تا ٢۶ خردادماه سال جاری‌ برابر با دوم تا بیست‌و‌یکم ماه مبارک رمضان در مصلای بزرگ امام خمینی‌(ره) تهران از ساعت ۱۷ الی ۲۴ میزبان علاقه‌مندان به قرآن کریم است.

در ادامه، بخشی از رویدادهای روز دوم نمایشگاه بین‌المللی قرآن را مرور می‌کنیم.

* درب‌های مصلای بزرگ امام خمینی(ره) راس ساعت ۱۷ به روی مردم‌ روزه‌دار گشوده شد و با حضور خودروهای مسافربری در مقابل درب‌ها، انتقال مراجعه‌کنندگان تا شبستان اصلی به صورت منظم انجام می‌شد.

*  تبلیغات محیطی نمایشگاه قرآن در فضای بیرونی و خیابان‌های اصلی و حتی داخل فضای مصلا خیلی محسوس و قابل ملاحظه نبود که انتظار می‌رفت با گذشت ۲۵ دوره از برپایی نمایشگاه و معیار بین المللی بودن آن و همچنین نشست‌های تخصصی که پیش از برپایی آن برگزار شد، تبلیغات نمایشگاه قرآن نمود داشته باشد.

* مراجعه کنندگان به محض ورود به شبستان اصلی به دلیل وسعت و گستردگی بخش‌ها و غرفه‌ها، نیازمند ارائه راهنمایی و هدایت به سوی بخش‌های مورد علاقه خود بودند؛ اما به جز تعدادی از ماموران راهنمای نمایشگاه که عمدتاً بانوانی با چادرهای یک شکل و شال‌های قرمز این وظیفه را بر عهده داشتند، هیچگونه نقشه راهنمایی از محل نمایشگاه به بازدیدکنندگان ارائه نمی‌شد.

* معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد پیش از برگزاری نمایشگاه از تهیه سیستم سرمایشی و تهویه در فضای شبستان خبر داده بود؛ اما آنچه در این دو روز، غرفه داران و بازدیدکنندگان را رنج می‌دهد، هوای نامناسب و بسیار گرم شبستان است.

*  بیش از ۵۰ درصد غرفه‌های نمایشگاه در روز نخست آن، یا کاملاً خالی و یا در حال تکمیل بود اما در دومین روز نمایشگاه تقریباً تمام غرفه‌ها به جز تعداد کمی از بخش‌ها که مسئولیت عدم استقرار و تکمیل آنان نیز متوجه غرفه‌داران است، مابقی بخش‌ها در حال ارائه خدمات به بازدیدکنندگان بودند.

* جلوه‌های سمعی و بصری هر نمایشگاه یکی از ویژگی‌های آن به شمار می‌آید، این در حالی است که  به جز بخش‌های اندکی که به پخش فیلم‌ و صوت تلاوت‌ها و مضامین قرآنی پرداخته بودند، موراد دیگری مشاهده نمی‌شد و حتی صدای اذان مغرب نیز از شبستان پخش نشد.

* غیبت برخی از نهادها و سازمان‌های قرآنی همچون شورای توسعه فرهنگی قرآنی کشور به عنوان بالاترین مقام تصمیم‌گیر قرآنی کشور، سازمان اوقاف و امور خیریه که خود برگزار کننده بزرگ‌ترین مسابقات قرآن کشور است و همچنین سازمان دارالقرآن‌الکریم که تنها به برپایی غرفه انتشارات تلاوت اکتفا کرده است، محسوس و قابل مشاهده بود.

* یکی از بخش‌های ویژه و پرمخاطب نمایشگاه بخش‌های هنری آن است که با ارائه محصولات مختلف و متنوع به افزایش جذابیت‌های نمایشگاه کمک می‌کند. بخش نمایش آثار هنری در اوایل نمایشگاه و بخش فروش در قسمت میانی نمایشگاه جانمایی خوبی داشته و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است، اما بخش هنرهای دستی که از غرفه‌های محدود اما پرباری تشکیل شده، در بخشی قرار گرفته است که به گفته مسئولان غرفه‌‌های این بخش برای ارائه و بازتاب آثاری که ساخته دست هنرمندان قرآنی است، نامناسب محسوب می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.