امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60503
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 08 تیر 1396 - 20:11 | | ارسال توسط :

گزارش جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی با شورای تامین استان خراسان رضوی

به گزارش بابل نوین، سید حسین نقوی حسینی به تشریح گزارش جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با شورای تامین استان خراسان رضوی پرداخت و گفت: در این جلسه ابتدا معاون سیاسی استانداری توضیحاتی پیرامون مسائل کلی استان اعم از جمعیت موضوعات اقتصادی اجتماعی سیاسی و فرهنگی ارائه کرد. سخنگوی کمیسیون […]

به گزارش بابل نوین، سید حسین نقوی حسینی به تشریح گزارش جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با شورای تامین استان خراسان رضوی پرداخت و گفت: در این جلسه ابتدا معاون سیاسی استانداری توضیحاتی پیرامون مسائل کلی استان اعم از جمعیت موضوعات اقتصادی اجتماعی سیاسی و فرهنگی ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: در این جلسه مدیرکل اطلاعات استان، فرمانده نیروی انتظامی استان، فرماندهی مرزبانی استان، فرمانده قرارگاه ثامن الائمه خراسان، فرمانده قرارگاه ارتش جمهوری اسلامی در استان، دادستان مرکز استان و رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان، گزارشی از موضوعات فعالیت‌های حوزه مربوط به خود را ارائه کردند.

وی با اشاره به توضیحات ارائه شده از سوی مسئولین مربوطه بیان داشت: مسائل امنیتی استان، ظرفیت فعلی کمک‌کننده به حوزه امنیتی استان، تهدیدات امنیتی مسائل و موضوعات مرزبانی و مسئولیت ها و نحوه مدیریت آنها، حاشیه نشینی مشهد، دلایل و مشکلات آن، مشکلات موسسات مالی، ضرورت تقویت بنیه دفاعی انتظامی و مرزبانی، اشکالات و نواقص قانون ویژه در آیین دادرسی مصوب سال ۹۲ مهمترین محورهای مطرح شده از سوی مقامات مذکور بود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در این جلسه بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی، جمالی نوبندگانی، کریمی قدوسی، کواکبیان، فلاحت پیشه، خانم چنارانی، نانواکناری، رضایی، برزگر و شخص بنده از اعضای کمیسیون حضور داشتیم، که بروجردی رئیس کمیسیون، از استاندار، اعضای شورای تامین استان و خانم چنارانی که موجب حضور شدند تشکر کرد.

به گفته نقوی حسینی، بروجردی در این جلسه تاکید کرد: با توجه به شرایط جدید، باید طراحی نوین امنیتی جدیدی برای حفظ امنیت ملی کشور و کلیه دستگاه ها، مراکز تجمع جمعیتی و اماکن عمومی صورت پذیرد، و دوم اینکه باید منشاء تروریسم و مراکز تروریسم پروری را خشکاند چون تروریسم پرورده چنین مراکزی است و سوم اینکه امنیت آب و توزیع عادلانه آن مورد توجه قرار بگیرد.

بروجردی با تاکید بر اینکه کمیته امنیت آب در کمیسیون امنیت ملی نیز با همین هدف تشکیل شده، به موضوع امنیت سایبری پرداخت و گفت: الان همه توطئه ها، تهدیدات و اقدامات امنیتی در برابر دشمنان جمهوری اسلامی، از پایدارترین امنیت برخوردار است، اما نباید اجازه دهیم، که حتی یک حادثه هم رخ دهد.

نقوی حسینی گفت: در ادامه این جلسه فلاحت پیشه، کواکبیان، خانم چنارانی، برزگر، جمالی و نوریان اظهار نظر کردند و به جهت فرصت کم، امکان اظهار نظر برای سایر اعضا فراهم نشد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی خاطرنشان کرد: در بخش انتهایی جلسه استاندار استان ضمن خیرمقدم به اعضای کمیسیون و تشکر از حضور آنها درخواست کرد که گروه‌های تخصصی از کمیسیون به استان سفر کنند و مسائل را جزئی‌تر پیگیری نمایند.

استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه خدا را شاکریم علیرغم همه تهدیدات و مسائل سوء و حاد امنیتی منطقه جمهوری اسلامی دارای امنیتی کم نظیر است، خاطرنشان کرد: سیاست های امنیتی در شرایط فعلی تغییر کرده و مردم حتی یک اتفاق غیر امنیتی را هم تحمل نمی کنند، چنانچه دراستان خراسان رضوی اهل سنت همراه نظام و انقلاب هستند و در کنار شیعیان، با آرامش زندگی می‌کنند.

وی افزود: ما تلاش کردیم مشکلات ساختاری و حقوقی موسسات مالی و پولی و اقتصادی مثل پدیده را حل کردیم ولی برخی نیازمند اصلاح قوانین است.

گفتنی است: خانم چنارانی، نماینده نیشابور و میزبان کمیسیون در این جلسه گفت: یکی از تهدیدات امنیتی مشکلات کارخانجات و صنایع، از جمله کارخانه کارتن پاژ است که معضلات شدیدی ایجاد کرده و باید استاندارد همت کند و آن را حل نماید.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.