امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 63843
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 26 مرداد 1396 - 19:03 | | ارسال توسط :

گسترش همکاری های بازرگانی ایران و سوریه

به گزارش بابل نوین، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به روند موفقیت های دولت سوریه در مبارزه با تروریست های تکفیری و ثبات نسبی در این کشور امکان افزایش مناسبات تجاری تا سطح مناسب تری وجود دارد. حسین سلاح ورزی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود: در اتاق […]

به گزارش بابل نوین، نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: با توجه به روند موفقیت های دولت سوریه در مبارزه با تروریست های تکفیری و ثبات نسبی در این کشور امکان افزایش مناسبات تجاری تا سطح مناسب تری وجود دارد.

حسین سلاح ورزی روز پنجشنبه با اعلام این مطلب افزود: در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به منظور توسعه همکاری ها و آسیب شناسی مشکلات مبادلات اقتصادی میان ایران و سوریه از ماه گذشته ستاد گسترش همکاری های بازرگانی میان دو کشور در سطح مناسبی تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: امیدواریم برای گسترش مبادلات و همکاری های اقتصادی میان دو کشور بتوانیم از ظرفیت اتاق های بازرگانی سراسر کشور نیز استفاده کنیم.

سلاح ورزی اضافه کرد: به رغم سطح بسیارخوب روابط و همکاری های سیاسی ایران و سوریه، سطح مبادلات تجاری دو کشور قابل قبول نیست.

وی بیان کرد: سطح مبادلات تجاری ایران و سوریه در سال گذشته ۲۵۰ میلیون دلار بوده که رقم بسیار ناچیزی است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران گفت: بخش عمده ای از پایین بودن سطح تعاملات تجاری، مربوط به مشکلات ناشی از بحران سوریه و حضور تروریست ها، تاثیر بحران بر سیستم حمل و نقل این کشور و از بین رفتن امکان ارسال کالا از مسیرهای زمینی بوده است.

سلاح ورزی با بیان اینکه حمل و نقل دریایی هم با مشکلاتی روبه رو است، اضافه کرد: مسائل و مشکلات بانکی، تبادل پولی و تحریم ها از دیگر عوامل پایین بودن سطح مبادلات بازرگانی میان جمهوری اسلامی ایران و سوریه است.

وی اظهارداشت: در حوزه بازرگانی شرکت های ایرانی در بخش های مختلف می توانند با طرف های سوری همکاری و مبادله داشته باشند و هیچ محدودیتی در این باره وجود ندارد و ظرفیت های بسیار خوبی در همه زمینه ها در کشور وجود دارد.

سلاح ورزی افزود: شرکت های خدمات مهندسی، تامین انرژی، تامین زیرساخت ها، بازسازی و احیای واحدهای صنعتی می توانند تجربه های جمهوری اسلامی ایران در مرحله بازسازی در سوریه بکارگیرند.

وی درباره حضور شرکت های ایرانی در پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق نیز گفت: استقبال شرکت های ایرانی با همکاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بسیار خوب بوده است و فضای کافی و مناسب دراختیار شرکت های ایرانی قرار گرفته است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران افزود: بیش از ۳۰ شرکت بزرگ و صاحب نام ایرانی در این نمایشگاه حضور فعال دارند.

سلاح ورزی اضافه کرد: شرکت های ایرانی که دراین نمایشگاه حضور یافته اند نمونه کوچکی از ظرفیت های جمهوری اسلامی ایران هستند که در فرصت کوتاه و با توجه به محدودیت های موجود در این نمایشگاه شرکت کرده اند.

وی اظهارداشت: استقبال شرکت های ایرانی از این نمایشگاه بسیار بیشتر بوده و در این مرحله امکان حضور بیش از ۳۰ شرکت فراهم شده است.

سلاح ورزی افزود: در ماه های آینده قرار است نمایشگاه های متنوع و تخصصی تری در زمینه بازسازی سوریه و دارویی برگزار شود که پیش بینی می شود شرکت های ایرانی درآن ها حضور گسترده تری داشته باشند.

پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق از روز پنجشنبه ۱۷ تا ۲۶ اوت( ۲۶ مرداد تا ۴ شهریورماه) به مدت ۱۰ روز در شهرک نمایشگاهی دمشق برگزار می شود.

این نمایشگاه با حضور شرکت های بخش های دولتی و خصوصی ۴۳ کشور جهان برگزار می شود که ۲۳ کشور به طور رسمی و با هماهنگی سفارت های آن ها و شرکت هایی از ۲۰ کشور دیگر از سراسر جهان برگزار می شود.

آخرین دوره نمایشگاه بین المللی دمشق در سال ۲۰۱۱ برگزار شد و این نمایشگاه در پنج سال گذشته به دلیل مشکلات ناشی از حضور تروریست ها برگزار نشد.

منبع: ایرنا
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.