امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 58584
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 12 خرداد 1396 - 11:46 | | ارسال توسط :

یک دانشمند مازندرانی جز یک درصد برتر پر استناد جهان شد

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مازندران، اظهار کرد: برای نخستین بار در مازندران یک دانشمند مازندرانی جز یک درصد برتر پر استناد جهان شد.

به گزارش بابل نوین، احمد علی عنایتی در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه، یادآورشد: سال‌های متمادی است که به لحاظ فنی در وزارت  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  و دانشگاه‌های علوم پزشکی، همکاران علم سنجی رصد علم و فناوری داخلی و خارجی را انجام می‌دهند.

وی افزود: در بیرون از مرزها هم موسسات علمی  چون   ISI وجود دارد که در بخش علمی اقدام به رصد می‌کند البته بخشی از این مؤسسه تحت عنوان ESI به مدت ۱۰ سال است که در هر دو ماه بر روی مقالات علمی و فناوری پر استناد دنیا بررسی کرده  و ضمن معرفی این مقالات، دانشمندی را که مقالات وی در این سطح قرار گرفته را شناسایی و نامش را در لیست دانشمندان یک درصد برتر پر استناد دنیا درج و منتشر می‌کند.

عنایتی تصریح کرد: بر طبق آخرین آمار موجود از میان ۲۰ هزار دانشمند دانشگاه های علوم پزشکی کشور تنها۴۲ نفر آنها در زمره دانشمندان یک درصد برتر پر استناد دنیا بوده که البته همه این نفرات برتر از دانشگاه های برتر و بزرگ کشور هستند.

معاون تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی مازندران، خاطرنشان کرد: بر اساس همین رتبه بندی‌ها دکتر هدایتی از دانشگاه علوم پزشکی مازندران  برای اولین بار در سطح این دانشگاه نائل به کسب این رتبه، شد.

وی یادآورشد: مبنای این رتبه‌بندی گردآوری، تجزیه و تحلیل اطلاعات یک درصد مقالات دارای بیشترین استنادات در پایگاه اطلاعاتی ISI   در فاصله ۱۰ سال است که هر دو ماه یکبار روزآمد می‌شود./ص

ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.