امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 61258
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 22 تیر 1396 - 11:57 | | ارسال توسط :

یک داوطلب عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب تایید نشد

به گزارش بابل نوین،«محمد امین رضازاده» مدیر کل سیاسی وزارت کشور از انتشار اسامی دبیران کل احزاب ملی و استانی در پروتال وزارت کشور خبر داد و اظهار داشت: ۳۱ نفر از دبیران کل احزاب ملی و داستانی داوطلب عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب شدند و اسامی ۳۰ در پروتال وزارت کشور منتشر شد […]

به گزارش بابل نوین،«محمد امین رضازاده» مدیر کل سیاسی وزارت کشور از انتشار اسامی دبیران کل احزاب ملی و استانی در پروتال وزارت کشور خبر داد و اظهار داشت: ۳۱ نفر از دبیران کل احزاب ملی و داستانی داوطلب عضویت در کمیسیون ماده ۱۰ احزاب شدند و اسامی ۳۰ در پروتال وزارت کشور منتشر شد و فقط یک نفر تایید نشد.

فرصت دو روزه برای اعتراض یک داوطلب تایید نشده

وی ادامه داد: فرد داوطلبی که تایید نشده امروز و فردا فرصت اعتراض دارد، سپس کمیسیون ظرف ۴۸ ساعت اعتراض را بررسی و تصمیم گیری می کند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب درباره تاریخ برگزاری انتخابات دبیران کل احزاب ملی و استانی در ۱۲ و ۱۳ مرداد ماه، تصریح کرد: این تاریخ هنوز قطعی نیست روز ۱۲ مرداد مراسم تنفیذ رئیس جمهور برگزار می شود بنابراین احتمال تغییر این تاریخ وجود دارد لذا باید منتظر تصمیم نهایی کمیسیون باشیم.

وی اضافه کرد: تمامی دبیران کل احزابی که به صورت رسمی در پروتال وزارت کشور هستند، می توانند در این انتخابات شرکت کنند و رای بدهند.

عضویت دو دبیرکل استانی و ملی در کمیسیون ماده ده یک قدم به جلو است

رضازاده درباره برخی انتقادات نسبت به حق رای نداشتن دبیران احزابی که عضو کمیسیون ماده ۱۰ می شوند، گفت: در گذشته دبیران کل احزاب در کمیسیون عضویت نداشتند اما براساس قانون جدید حق عضویت پیدا کرده‌اند پس این مسئله یک قدم به جلو است.

مدیر کل سیاسی وزارت کشور تاکید کرد: قانون گذار پیش بینی کرده که دو دبیرکل ملی و استانی به عنوان ناظر در تصمیم گیری ها حضور داشته باشند، اعتراضات و نظرات مختلفی هم وجود دارد احتمالا بعدها در اصلاحات قانون لحاظ می شوند اما به اعتقاد ما اگر آنان حق رای داشته باشند، بهتر است.

رضازاده درباره سامان دهی احزاب در قانون جدید، بیان کرد: این موضوع پیش بینی و مقرر شده که احزاب یک سال فرصت دارند خود را با قانون جدید تطبیق دهند.

دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب، ادامه داد: طبق قانون جدید اگر احزاب ملی نتوانند حداقل ۳۰۰ عضو و در ۱/۳ استان های کشور شعبه داشته باشند، پروانه آنان تمدید نمی شود.

وی خاطر نشان کرد: قانون‌گذار شرایطی را هم برای احزاب استانی در نظر گرفته مثلا اگر احزاب استانی در نصف شهرهای آن استان شعبه و به نسبت جمعیت حداقل ۱۰۰ یا۱۵۰ یا ۲۰۰ نفر عضو نداشته باشند، نمی توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.