امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 75086
  پرینتخانه » اخبار مازندران تاریخ انتشار : 02 دی 1396 - 22:25 | | ارسال توسط :

۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس دهه فجر امسال افتتاح می‌شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کشور از افتتاح ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور همزمان با دهه فجر امسال در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش بابل نوین،  سردار بهمن کارگر شامگاه شنبه در جلسه شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در استانداری با درود به روح مطهر امام راحل و شهدای والامقام انقلاب، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، اظهار داشت: مردم مازندران همواره در دوران دفاع مقدس و انقلاب ارزش آفرین بودند و باید جایگاه آنان را حفظ کنیم.

وی افزود: باید برای مردم نوکری کرد و به فرموده رهبری معظم انقلاب و امام راحل بر این واژه خدمتگزاری به مردم باید تاکید ویژه شود.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه مردم ایران بی‌مانند هستند و امیدواریم که خداوند لیاقت خدمت‌رسانی بی منت را به ما دهد، تصریح کرد: با دستور فرماندهی کل قوا در دهه فجر امسال، ۱۰ مرکز فرهنگی دفاع مقدس  در ۱۰ استان کشور افتتاح خواهد شد و به صورت متمرکز از تهران این اتفاق خواهد افتاد که با حضور رئیس جمهور و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح این مراکز را افتتاح می‌کنیم.

کارگر با بیان اینکه یکی از این مراکز قابل افتتاح استان مازندران است، گفت: مرکز فرهنگی دزفول خوزستان، اصفهان، یزد، آذربایجان شرقی و غربی، سیستان و بلوچستان، فارس و سمنان و مرکز فرهنگی مرصاد در کرمانشاه افتتاح می‌شود.

وی با اعلام اینکه در استان کرمانشاه سه مرکز فرهنگی داریم، افزود: یک مرکز فرهنگی دفاع مقدس امسال نیز افتتاح خواهد شد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه بزرگ‌ترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور در بین ۱۰ مرکز کشور در ساری افتتاح می‌شود، افزود: عملیات والفجر ۸ در رودخانه تجن  ساری بازسازی شده است.

وی با بیان اینکه مازندرانی‌ها در این عملیات والفجر ۸ نقش آفرین بودند، گفت:  در استانهایی که همواره یادواره شهدا بوده مازندرانی‌ها پیشگام بوده و مردم خودجوش حضور دارند.

کارگر با اشاره به اینکه در ساری هنوز حال و هوای جنگ و جبهه بوده و تعداد زیادی از سرداران کشور از شهدای مازندرانی بودند، گفت:  مرکز فرهنگی دفاع مقدس حق مردم مازندران بوده که گوشه ای از جهاد و ایثار آنان را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه این مرکز فرهنگی متعلق به مردم استان بوده و همه مردم از آن استفاده خواهند کرد، افزود: گردشگران می‌توانند از این مرکز فرهنگی بازدید کنند و از حیث گردشگری این استان قطب گردشگری داخلی و خارجی است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به اینکه دفاع مقدس کلید وحدت کشور است، گفت: در دفاع مقدس از هر قشر، صنف و دینی حضور دارند.

کارگر با بیان اینکه دفاع مقدس صنف و دسته نمی‌شناسند، تصریح کرد: وجود سید الشهدا مسئول اصلی بنیاد حفظ آثار دفاع مقدس بوده و ما نوکر ایشان هستیم.

وی با اشاره به اینکه این مرکز فرهنگی باید پاتوق رزمندگان، جوانان و نوجوانان باشد و باید این افراد دفاع مقدس را بشناسند و نیاز به فرهنگ دارند، گفت: بهترین سبک زندگی برای جوانان و نوجوانان زندگی رزمندگان و شهدا است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.