امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 57698
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 01 خرداد 1396 - 18:25 | | ارسال توسط :

۴میلیون بشکه میعانات گازی فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی صادر شد‌

مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی گفت: در ادامه افزایش روند صادرات محصولات فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی بیش از ۴میلیون بشکه میعانات گازی این دو فاز صادر شد.

به گزارش بابل نوین،علیرضا عبادی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران در  منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های مهم مجریان فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی است، اظهار داشت: استفاده از توانایی متخصصان داخلی، بهره‌برداری از توانمندی شرکت و صنایع مختلف داخلی و افزایش صادرات محصولات جانبی از مهم‌ترین سیاست‌های امسال در منطقه پارس جنوبی است.

وی با ابراز اینکه فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی فروردین امسال وارد مدار تولید شد، خاطرنشان کرد: فازهای ۲۰ و ۲۱ روزهای پایانی فروردین ماه سال ۹۶ به‌همراه دو مگاپروژه بزرگ دیگر شامل فازهای ۱۷ و ۱۸ و ۱۹ پارس جنوبی توسط رئیس جمهور در عسلویه رسماً افتتاح شدند و به بهره برداری رسیدند.

مجری فازهای ۲۰ و ۲۱  پارس جنوبی، اجرای این دو فاز را  نمادی از توانمندی متخصصان صنعت نفت و گاز ایرانیان دانست و  گفت: با وارد مدار شدن دو فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی روزانه بیش از ۵۰ میلیون مترمکعب شیرین‌سازی و به شبکه سراسری گاز منتقل می‌شود که نمادی از توانمندی متخصصان صنعت نفت و گاز ایرانیان است.

عبادی،  تولید میعانات گازی را یکی از محصولات مهم دو فاز ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی دانست و افزود: مجموع میعانات گازی تولیدشده در فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی ۵ میلیون و ۲۵۲ هزار بشکه است که از این میزان تاکنون ۴ میلیون و ۲ هزار بشکه به بازارهای خارجی و داخلی از جمله مجتمع پتروشیمی نوری در عسلویه و پالایشگاه ستاره خلیج فارس صادر شده است.

وی تولید میعانات گازی این فازها را دارای ثبات و رو به افزایش عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون روزانه به‌طور متوسط ۴۸ هزار بشکه میعانات گازی در این دو فاز تولید و ذخیره سازی می‌شود.

مجری فازهای ۲۰ و ۲۱ پارس جنوبی از ارسال اتان تولیدی این دو فاز به مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه فازهای ۲۰ و ۲۱ با تولید محصولات مورد نظر وارد چرخه ارزآوری شده است که علاوه بر تولید و صادرات میعانات گازی، درحال حاضر اتان تولیدی این فازها هم به مجتمع‌های پتروشیمی پارس جنوبی ارسال می‌شود.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.