امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69869
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, اخبار مازندران, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 20 آبان 1396 - 16:32 | | ارسال توسط :

۵ هزار قرارداد استیجاری وقفی در بابل داریم/ ۷۷ وقف جدید در سال جاری دلگرم‌کننده است

مدیرکل اوقاف مازندران گفت: ۷۷ وقف تازه در سال جدید داشتیم و خوشحالیم که مردم امروزه از وقف بسیار استقبال می‌کنند و در بابل شاهد هستیم

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری در سخنان پیش از خطبه بابل با اشاره به اربعین حسینی اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند “خدای متعال بر ما منت گذاشته و پیاده‌روی اربعین را خلق کرده است، الحمدالله جوانانمان راه را پیدا کردند” و باید گفته دقیقا همین طور است.

وی افزود: پیاده‌روی اربعین شبیه یک حادثه آخرالزمانی است و مقدمه ی تحول جهانی و خدا رو شکر که پیاده‌روی اربعین مختص شیعیان نیست تمام عالم در این همایش عظیم حسینی شرکت کردند.

مدیرکل اوقاف‌و امورخیریه مازندران با اشاره به در پیش بودن روز وقف در هفته آتی اذعان کرد: وقف از مصادیق بارز و جلوه زیبایی از باقیات و صالحات است و نام و مال انسان را ماندگار می‌کند.

این مسئول ادامه داد: وقف از بهترین و اثرگذارترین عمل خیرخواهانه است و زحمات دنیوی انسان را به خیرات ماندگار و خیر ابدی تبدیل می‌کند که نام واقف با عمل خیرش ماندگارتر خواهد شد.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: وقف تنظیم‌کننده امور فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و در کنار این مسائل کنترل مدیریت درست و صحیح اموال را به‌همراه دارد، وقف یعنی حفظ کرامت انسانی، حقوق شهروندی، ایجاد نشاط به زندگی فردی و اجتماعی، رفع نیازهای بشری و لبیک به ندای فطری بشری.

وی گفت: خوشبختانه برخی از موقوفات در استان یا کشور وجود دارد که نزدیک به هزار سال قدمت دارند و خداوند را شاکریم که در استان ولایی مازندران بیش از ۱۳۶۱ امامزاده داریم.

مدیرکل اوقاف مازندران تاکید کرد: ما در همه مسائل استان مازندران‌مان را می‌بینیم، امروز این استان باید به شیعه‌گری، علمای بزرگ، شهدای، نیروهای قدرتمند بسیجی و سپاهی خودش بنازد.

حیدری افزود: کارهای بسیار بزرگی در این استان دارد انجام می‌شود، در دهه مقدس وقف با اجرای نیت واقفین ان‌شالله تجهیز بیمارستان‌هایی در بعضی از شهرها را در دستور کار قرار دادیم و قریب به یک میلیارد تومان از محل نیت واقفین برای این امر و یا دارو و درمان هزینه خواهیم کرد.

این مسئول با ارائه گزارش آماری اظهار کرد: در ایام قبل از سال جدید، ۲ هزار سبد کالا تهیه شده با همکاری بهزیستی و کمیته امداد به فقرا و نیازمندان داده شده و در همین راستا اعزام افراد به مشهد مقدس که تا به حال نرفتند و همچنین اعزام ۱۷۵ نفر سفر به عتبات عالیات که تا به حال مشرف نشدند به همراه برپایی موکبی به نام علی‌اصغر را در دستور کار قرار دادیم که همی اینک خادمین موکب در حال خدمت‌رسانی هستند.

وی با اشاره به موقوفات شهرستان بابل یادآور شد: در بخش عمرانی در شهرستان بابل تبدیل ۳۲ واحد مخروبه به ۱۹۴ واحد مسکونی نوساز که به واجدین شرایط واگذار شد و احداث ۱۵ باب مغازه تجاری در صحن برخی از بقاع متبرکه‌ها و امامزاده از جمله امام‌زاده قاسم(ع) و برای ساخت‌و ساز بقاع متبرکه در شهرستان بابل قریب به ۹۷ امامزاده واجب‌التکریم را میزبانی می‌کنیم.

مدیرکل اوقاف مازندران تاکید کرد: امام‌زاده قاسم بابل پایگاه بزرگ معنوی و فرهنگی است و شاهد هستیم که در مسابقات قرآن در سطح استان و کشوری در تیم مازندران رتبه سوم را کسب کردند.
این مسئول ادامه داد: در بحث ثبتی‌ املاک وقفی، بیش از ۲ هزار هکتار سند دار کردن موقوفات را انجام دادیم که این مورد یکی از دغدغه‌های مردم ما است.

حجت‌الاسلام حیدری تصریح کرد: ۷۷ وقف تازه در سال جدید داشتیم و خوشحالیم که مردم امروزه از وقف بسیار استقبال می‌کنند و در بابل شاهد هستیم بیش از پنج هزار قرار داد استیجاری ثبت شده است.

وی در پایان گفت: استدعا دارم پیام رسان اوقاف باشید و به مردم بگویید که استفاده از مسائل موقوفات اگر حق و حقوق آن‌ها پرداخت نشود حرام است.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.