امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 79517
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 06 اسفند 1396 - 16:38 | | ارسال توسط :

۶۰ تن کود با برند شرکت خدمات حمایتی کشف شد/ ثبات قیمت فروش کود شیمیایی در بازار

به گزارش بابل نوین، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی در نشست خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری، اظهار کرد: تمامی نهاده‌های کشاورزی اعم از بذر و کود  پس از چندین مرحله کنترل از طریق کانال شبکه‌های  توزیع در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد. به گفته وی، تمامی محصولات پتروشیمی دارای استانداردهای لازم هستند، […]

به گزارش بابل نوین، حمید رسولی مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی در نشست خبری دومین نمایشگاه بین‌المللی ماشین آلات، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری، اظهار کرد: تمامی نهاده‌های کشاورزی اعم از بذر و کود  پس از چندین مرحله کنترل از طریق کانال شبکه‌های  توزیع در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

به گفته وی، تمامی محصولات پتروشیمی دارای استانداردهای لازم هستند، چرا که تمامی محموله‌های وارداتی در گمرک مبدأ قبل از بارگیری، در گمرک مقصد توسط موسسه آب و خاک وزارتخانه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

رسولی ادامه داد: سال گذشته از ۱۰۰ انبار کود که نمونه‌برداری شد، کیفیت تمامی کودهای شرکت خدمات حمایتی کاملا استاندارد بود.

این مقام مسئول از سوء استفاده برند شرکت خدمات حمایتی خبر داد و گفت: امسال برخی افرادسودجو اقدام به چاپ کیسه‌های شرکت خدمات حمایتی به شکل غیرقانونی کردند که هفته گذشته در یک کارگاه تولیدی ۶۰ تن کود با برند شرکت خدمات  حمایتی کشف  شد، به همین منظور کارخانه پلمپ و متقلبان بازداشت شدند.

به گفته وی امسال حدود ۳۵ مورد تخلف از برند و لوگوی شرکت خدمات حمایتی داشتیم که با تمامی سودجویان و متقلبان برخورد شد و این امر بیانگر نظارت مستمر بر عرضه کود در بازار است.

رسولی از ثبات قیمت فروش کود شیمیایی در بازار خبر داد و گفت: قیمت فروش کودهای شیمیایی به کشاورزان ثابت بوده و به هیچ عنوان نوسان قیمتی نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی ادامه داد: ۳۸ نوع از انواع کودهای کشاورزی به شکل غیر یارانه‌ای با تن‌آژ قابل توجهی در سبد کشاورزان قرار گرفت.

بیش از ۹۵ درصد بذر مورد استفاده در کشور داخلی است

وی با اشاره به ضرورت نظارت مسئولان بر بازار شب عید، بیان کرد: با توجه به فراوانی تولید، دستگاه‌های مربوطه باید نظارت کافی در بازار خرده فروشی برای جلوگیری از سودجویی واسطه‌ها را داشته باشند.

رسولی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به آغاز کشت بهاره و توزیع کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان خبر داد و افزود: براین اساس ۳۰۰ هزارتن انواع کودهای ازوته، فسفاته، پتاسه ذخیره شده و به مرور در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

این مقام مسئول بر ثبات نرخ کودهای توزیعی تأکید کرد و گفت: در هفته گذشته برخی دلالان به دنبال سودجویی خود بحث افزایش قیمت کود اوره را مطرح کردند که این امر نگرانی هایی به جامعه کشاورزی منتقل کرد در حالیکه قیمت کودهای توزیعی توسط دولت نرخ مصوب سال ۹۵ خواهد بود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی ادامه داد: پیرو جلسه کمیسیون اقتصادی دولت در ۲۸ بهمن کاه و جلسه ۳۰ بهمن ستاد تنظیم بازار تصمیماتی اتخاذ شد که براساس آن دولت بر ثبات قیمت کود های کشاورزی تاکید کرد.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تامین و توزیع بذر بیان کرد: بیش از ۹۵ درصد بذر مورد استفاده در کشور داخلی است، ضمن آنکه بذرهای استراتژیک محصولاتی مانند گندم، جو و برنج صد در صد داخلی است.

به گفته رسولی بذر قابل توجهی از دانه‌های روغنی در داخل تولید می شود که بدین منظور از مجموع ۱۰۰ هزارتن بذری که سالیانه تامین و توزیع می شود، امسال ۲۸۲ تن بذر وارد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه بذر مورد نیاز داخل از کشورهای آلمان، استرالیا، سوئیس، فرانسه تأمین می شود، افزود: سال گذشته از فرانسه ۲۵۳ کیلوگرم بذر وارد کردیم که با کشت آن در مزارع نمونه مادری توانستیم ۷۳ هزار کیلوگرم بذر برداشت کنیم، چرا که رویکرد ما تکنولوژی تولید بذر به روز دنیا در داخل است.

رسولی از تولید کود سولفاته پتاسیم در داخل خبر داد و گفت: کود سولفاته پتاسیم به عنوان یکی از گران ترین کودها در داخل تولید می‌شود که طبق اعلام موسسه خاک و آب کشور سالانه ۴۰۰ هزارتن کود پتاسه نیاز داریم که تا چند سال گذشته صد درصد آن وارد می شد که با ایجاد کارخانه های تولید بخشی از این کود در داخل تأمین می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به آخرین وضعیت تولید کود اوره، بیان کرد: پنج شرکت پتروشیمی سالیانه بیش از ۵ میلیون تن کود اوره تولید می شود که با توجه به مصرف داخل می توان ۵۰ درصد آن را صادر کرد.

بنابراین این مقام مسئول نرخ مصوب هر گونی ۵۰ کیلوگرمی  انواع کودهای شیمیایی برای کشاورزان را به شرح زیر اعلام کرد:

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.