امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 53781
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 17 فروردین 1396 - 14:37 | | ارسال توسط :

۶۲۰۰ واحد بهداشتی در حال ساخت است/ افزوده شدن ۴۵۰۰ پزشک خانواده به حوزه بهداشت

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 6 هزار و 200 واحد بهداشتی با اعتبار 4 هزار و 200 میلیارد تومان در حال ساخت است تا دسترسی مردم به خدمات حوزه سلامت افزایش پیدا کند.

به گزارش بابل نوین، علی اکبر سیاری افزود: دو هزار و ۷۰۰ واحد بهداشتی جدید در دولت یازدهم، با صرف اعتباری بالغ بر ۷۵۰ میلیارد تومان ساخته شد و ۲۰ هزار واحد بهداشتی در کشور با اعتباری بالغ بر یک هزار میلیارد تومان، تعمیر، تجهیز و استانداردسازی شد.
وی خاطرنشان کرد: در طرح تحول سلامت، چهار هزار و ۵۰۰ پزشک خانواده به حوزه بهداشت اضافه شد و در اجرای این طرح، برای نخستین بار در سیستم بهداشت کشور، دو هزار کارشناس تغذیه و سلامت روان و ۱۵ هزار کارشناس مراقب سلامت بکار گرفته شدند.

** شبکه بهداشت روستایی کارآمدتر از شبکه شهری بود
معاون وزیر بهداشت با اشاره به سکونت ۷۵ درصد از جمعیت ایران در مناطق شهری، یادآور شد: شبکه بهداشت در روستاهای کشور بسیار کارآمدتر از شهرها بود زیرا به ازای هر ۵۰۰ تا یکهزار و ۵۰۰ نفر جمعیت، دو بهورز و به ازای هر ۴ هزار نفر روستایی، یک پزشک وجود دارد.
سیاری خاطرنشان کرد: در روستاهای کشور در سال ۹۲، چهار هزار و ۳۰۰ پزشک وجود داشت اما در حال حاضر این تعداد، به ۶ هزار و ۸۰۰ پزشک، افزایش پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در طول سه سال گذشته، علاوه بر تقویت شبکه بهداشت در روستاها، شبکه بهداشت شهری، بازطراحی شد و اولویت نخست وزارت بهداشت در این مناطق، حاشیه شهرها بود.

** مراقبت های بهداشتی برای حاشیه نشینان
وی گفت: وزارت بهداشت ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر حاشیه نشین در ۷۰۰ سکونتگاه های غیررسمی را شناسایی کرد و برای آنها مراقبت های بهداشت ارائه کرد.
سیاری افزود: در حال حاضر به ازای هر ۲ تا ۳ هزار نفر جمعیت در کشور، یک کارشناس مراقب سلامت فعالیت دارند تا برای تمام مردم ایران، پرونده الکترونیک سلامت، فعال شود.

** اضافه شدن کارت خطرسنجی سکته قلبی به سیستم بهداشت کشور
معاون وزیر بهداشت با اشاره به وجود کارت بهداشت کودک در خانواده های ایرانی، تصریح کرد: کارت دیگری تحت عنوان کارت خطرسنجی سکته قلبی، مغزی و سرطان به سیستم بهداشت کشور اضافه شد زیرا بیشترین عامل مرگ مردم، بیماری های غیرواگیری مانند سکته قلبی، مغزی، سرطان، دیابت و بیماری های مزمن تنفسی است.
سیاری با بیان اینکه طرح ‘ ایراپن’ (طرح غربالگری برخی بیماری های غیرواگیر) در چهار شهرستان کشور اجرا شده است، از اجرای آن در کل کشور خبر داد و گفت: لزوم اجرای این طرح این بود که در حال حاضر ۷۶ درصد از مرگ مردم به دلیل بیماری های غیرواگیر است و با اجرای آن می توانیم در پیشگیری از ابتلای مردم به این بیماری ها و مرگ آنها، پیشگیری کنیم.
وی اظهار داشت: تلاش ما بر این است که خدمات بهداشتی در شهرها، به شیوه ای فعال به مردم ارائه شود و هر ایرانی، یک مسئول سلامت داشته باشد و در صورت استمرار این طرح می توانیم، شاهد کاهش مرگ میانسالان، کاهش بیماری ها و ارتقای سلامت مردم در دوران آینده باشیم./ص

ایرنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.