امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 82609
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 02 تیر 1397 - 12:50 | | ارسال توسط :

۹۱ هزار هیات مذهبی در کشور فعالیت دارند

به گزارش بابل نوین، رئیس شورای هیات‌های مذهبی از فعالیت ۹۱ هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در کشور خبر دارد و با تاکید بر تقویت کارکردهای اجتماعی آنان، افزود: استفاده از ظرفیت هیات‌های مذهبی موجب فروکاستن آسیب‌های اجتماعی می‌شود. حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند با بیان اینکه هیات‌های مذهبی کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات چشمگیری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز […]

به گزارش بابل نوین، رئیس شورای هیات‌های مذهبی از فعالیت ۹۱ هزار و ۲۰۰ هیات مذهبی در کشور خبر دارد و با تاکید بر تقویت کارکردهای اجتماعی آنان، افزود: استفاده از ظرفیت هیات‌های مذهبی موجب فروکاستن آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

حجت‌الاسلام روح‌الدین دریکوند با بیان اینکه هیات‌های مذهبی کاهش آسیب‌های اجتماعی اقدامات چشمگیری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: امروز هیات مذهبی به جایگاه و رسالت اصیل خود دست یافته‌اند به طوری که مردم به هیات مذهبی اعتماد کامل دارند.

وی بر ضرورت تقویت کارکردهای اجتماعی هیات مذهبی تاکید کرد و گفت: با تقویت این کارکردها می‌توان جوانان را در مقابل هجمه‌های فرهنگی دشمنان بیمه کرد.

دریکوند با بیان این‌که هیئات مذهبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی از قبیل بحث بیکاری جوانان، معیشت و اعتیاد که دغدغه مقام معظم رهبری نیز هست در این راستا فعالیت چشمگیری داشته‌اند، خاطرنشان کرد: هیات های مذهبی حلقه ارتباط اعتقادی، دینی و فرهنگی با جامعه هستند، این در حالی است که هیات‌های مذهبی می‌توانند در صلح و سازش بسیاری از اختلافات و دعاوی نیز تاثیرگذار باشند.

رئیس شورای هیات‌های مذهبی کشور به مشارکت اقشار مردم هیات‌های مذهبی اشاره کرد و گفت: ظرفیت مردمی هیات‌های مذهبی نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی قادر به مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیست، کاهش این آسیب‌ها را مستلزم همکاری گسترده مردم ذکر کرد و ادامه داد: درسطح کشور ۹۱ هزار و دویست هیات مذهبی فعالیت دارند؛ این در حالی است که ۸۵ هزار مداح نیز در سامانه طوبی ثبت‌شده است.

/ایسنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.