امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 9 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۲۰ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 93225
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 18 بهمن 1402 - 17:46 | | ارسال توسط :

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بابل نوین، نشست خبری مشترک مدیرکل تامین اجتماعی استان و مدیر بیمه و درمان این سازمان در مازندران با حضور اصحاب رسانه در یکی از مراکز درمانگاهی این مجموعه در شهرستان بابل محقق شد. در ابتدای این نشست دکتر حسن فلاح مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان مازندران ضمن تبریک دهه مبارک […]

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی بابل نوین، نشست خبری مشترک مدیرکل تامین اجتماعی استان و مدیر بیمه و درمان این سازمان در مازندران با حضور اصحاب رسانه در یکی از مراکز درمانگاهی این مجموعه در شهرستان بابل محقق شد.

در ابتدای این نشست دکتر حسن فلاح مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان مازندران ضمن تبریک دهه مبارک فجر از برخی دستاوردهای این مجموعه در سالهای بعد از انقلاب به ویژه در دولت سیزدهم خبر داد و اظهار کرد: در روزهایی هستیم که هموطنان عزیز برای داشتن زندگی بهتر و تامین اجتماعی و سیاسی انقلاب کردند و این فرصت خوب خدمتگذاری برای مسئولان سبب می‌شود تا ما به ارائه گزارشی از خدمات ارائه شده در سازمان تامین اجتماعی کشور و استان با رویکرد استفاده از ظرفیت رسانه برای اطلاع‌رسانی به آحاد جامعه در مسیر توسعه خدمات خود استفاده کنیم و از این جهت از شما خبرنگاران و زحمتکشان عرصه قلم سپاسگذاریم.

وی افزود: باید قبول کرد سازمان تامین اجتماعی به‌عنوان بزرگترین سازمان بیمه‌گر اجتماعی کشور در حوزه خدمات درمانی و اجتماعی به ویژه بیمه‌ای جامعه اسلامی ما، نقش آفرینی می‌کند و خدمات بسیار ارزنده وشایسته‌ای به مردم در طول سالهای بعد از انقلاب اسلامی ارائه کرده است.

این سازمان عمومی ،غیر دولتی است. یک صندوق مشاع بین نسلی است . براساس ورودی ها و خروجی ها اداره می شود ومتکی به منابع دولتی هم نیست. عمده منابع درآمد سازمان هم ازمحل وصول حق بیمه است .این سازمان یکی از ویژگی‌های بارزش که از دستگاه‌هاو ارگان های دیگر متمایز می کند،چندوجهی بودن است .

 

*برگزاری نشست خبری مدیر کل سازمان تامین اجتماعی استان مازندران دربابل*

*مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان* :
*سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین بیمه گر اجتماعی نقش‌ آفرینی* *می کند*

*مدیر بیمه و درمان سازمان تامین اجتماعی استان مازندران: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مازندران به عنوان بزرگترین خریدارخدمات*درمانی ودومین ارائه کننده* *خدمات‌ درمانی این استان است*

این مطلب را در هفتمین روز از دهه فجر در نشستی خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در شهرستان بابل بیان کرد.
براساس این گزارش، این نشست که با حضور *دکتر* *سید رضا کاظمی نیا* مدیر بیمه و درمان سازمان تأمین اجتماعی مازندران ترتیب یافت،

 

سازمان تامین اجتماعی یک سازمان اجتماعی اقتصادی،فرهنگی، کارکردهای متنوعی دارد و انواع و اقسام فعالیت ها را دارد.تکیه گاه اصلی این سازمان مشارکت سه جانبه کارفرما،بیمه شدگان و دولت درعرصه های مختلف سیاستگذاری و تصمیم گیری های کلان و همچنین تامین منابع مالی است.
این مقام عالی سازمان تامین اجتماعی استان درادامه نه تنها تامین اجتماعی را نیروی محرکه اقصادی کشور بیان کرد،بلکه تامین کننده اجرای عدالت اجتماعی هم دانست و خاطرنشان نمود: تا قبل از پیروزی انقلاب تنها بیست در صداز جمعیت(۳۵)میلیونی کشور تحت پوشش انواع بیمه بودند.اما اکنون ۴۸ میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش تامین اجتماعی هستند.ضریب نفوذ بیمه ای دراستان مازندران به مراتب از میانگین کشوری بیشتراست. امروز (۶۲) درصد از جمعیت استان تحت پوشش تامین اجتماعی هستند یعنی از جمعیت ۳میلیون ۲۰۰ هزارنفری استان ۲میلیون و ۳۵ هزارنفرتحت پوشش بیمه هستند. دراین میان ۱میلیون ۶۴۷ هزارنفر بیمه شده اصلی و تبعی که ۷۰۲ هزارنفر اصلی وبقیه تبعی اندو۳۸۵ هزار نفر مستمری بگیرو بازنشسته اند. ما
درمازندران(۱۷۳) هزار واحدکارفعال ونیروی غیر فعال داریم که ماهانه با تامین اجتماعی درارتباط هستندو لیست کارکنانشان را به تامین اجتماعی ارائه می دهند.
وی افزود:دردوسال اخیر،افزایش منابع در سال(۱۴۰۱ ) ۷۱ درصدو ۹ ماهه سال (۱۴۰۲) ۴۲درصدبوده است .وی درباره ضریب پشتیبانی در کل کشورو استان هم مقایسه ای داشت و گفت:ضریب پشتیبانی کشور (۴/۲)می باشدولی دراستان نسبت پشتیبانی علیرغم افزایش بیمه شدگان (۳/۵) است.دراین دوسال دراستان مازندران ( ۵۵) هزاربیمه شده اصلی افزایش پیدا کردکه این به منزله افزایش منابع است.
فلاح ادامه داد:ازکارهای بزرگ دراین دو سال،افزایش (۱۲۰)درصدی بیمه تکمیلی سهم مستمری بگیران است. مدیرکل سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش وام پرداختی به مستمری بگیران بیان کرد: واحد ریالی قرض‌الحسنه از ۱۲ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش یافت.
از سویی دردوسال اخیر ،۳۴ هزار نفراز طرف سازمان درقالب ۳۲ کاروان بطور رایگان به مشهد اعزام شدند. فلاح یکی از کارکردهای دیگر سازمان را هوشمندسازی و خدمات الکترونیک در راستای دولت الکترونیک دانست.

درادامه این نشست،دکتر سیدرضا کاظمی نیا مدیر بیمه ودرمان سازمان تأمین اجتماعی استان هم گوشه هایی از عملکرد این بخش را بیان نمود و گفت: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان مازندران به عنوان بزرگترین خریدار خدمات درمانی و دومین ارائه کننده‌ خدمات درمانی استان مازندران شناخته می شود. این مدیر بیمه و درمان استان افزود:مفتخریم ،با حدود ۲۵۰۰ کارمند و۵ مرکز بستری،۱۴ مرکز سرپایی که ۱۲ مرکز سرپایی درمانی درقالب طرح پزشک خانواده دراستان ارائه خدمت می کنند و درمرکز چمستان وپل سفیدبه صورت[ فیفو ]بودجه ای معادل۲۲۷ میلیارد تومان درسال ۱۴۰۲ حدوداً ۲۵ درصد رشد داشته است وی ادامه داد: اقدامات فوق تخصصی ویژه ای از جمله حدود ۸۰۰ عمل جراحی قلب باز وبیش از ۵هزارآنژیوگرافی و آنژیو پلاستی عروق قلبی، مغزی و محیطی را درمرکز

رئیس تامین اجتماعی مازندران
امیدواریم به قلم ارزشمند شما مردم بیشتر خدمات ما را لمس کنند و پشتیبان همکاران ما در تامین اجتماعی باشند.
ضمن تبریک دهه مبارک فجر باید بگوییم خدمات ما ویژه مردم است چون متکی به درآمدهای دولتی نیستیم و بصورت ویژه با دریافت حق بیمه خدمات ارائه می دهیم.

چند وجهی بودن سازمان با کارکردهای درمانی،اجتماعی، فرهنگی اقتصادی است و تکیه گاه اصلی مشارکت سه جانبه تامین اجتماعی، کارفرما و بیمه شده است.
تامین اجتماعی کمک کننده به کشور در حوزه درمانی و مباحث اقتصادی خانواده هاست.
ضریب نفوذ بیمه مازندران از میانگین کشوری بیشتر است
۲میلیون و ۳۵ هزار نفر تحت پوشش تامین اجتماعی هستند و نزدیک به ۶۲ درصد از بیمه شدگان استان را تشکیل می دهند .
بیش از ۳۸۵ هزار نفر مستمری بگیر و بازنشسته هستند.
در مازندران ۱۷۳هزار واحد کارفرمایی داریم که ماهانه به بیمه اسامی و هزینه ها را پرداخت می کنند.
نسبت به سال گذشته ۷۱ درصد منابع درآمدی افزایش داشته است و نسبت به ۹ ماهه سال گذشته و امثال ۴۲ درصد افزایش داشته است.

در مازندران در دو سال اخیر ۵۵ هزار بیمه اصلی افزایش یافته که به منزله افزایش منابع است.
افزایش ۱۲۰ درصدی سهم بیمه تکمیلی سازمان است که سبب دریافت خدمات بیشتر برای بیمه شده است.
سقف دریافت وام هم از ۱۲ میلیون تومان به ۲۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.

در ده ماهه امسال نزدیک به ۳۴ هزار نفر از بازنشستگان به مشهد مقدس اعزام شدند که بصورت رایگان صورت پذیرفت.
روزانه بیش از ۱۸۰۰ خدمت در استان بصورت غیرحضوری در حال انجام می باشد.
سازمان تامین اجتماعی بزرگترین بدهکار بود با ۱۰۶ هزار میلیارد تومان که در سال ۱۴۰۱ تسویه شد.

دولتها به سازمان تامین اجتماعی بدهکار هستند و در بودجه سال آینده ۱۷۰ هزار میلیارد تعیین شد تا پرداخت شود

در مازندران در سال گذشته رتبه سوم بیمه زنان خانواده و در دانشجویان رتبه ششم کشوری را کسب کردیم.
در سال جاری ماهانه ۱۷۵۰ میلیارد تومان حقوق پرداخت می کنیم و ۹۰ میلیارد تومان بیمه بیماری و سایر اقلام بیمه خدمات می دهیم.
بحث هوشمند سازی کامل تامین اجتماعی با سامانه های بانکی و نظام مالیات کشور است.
یک مستمری بگیر با دو فرزند حداقل دریافتیش بیش از ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.
یکی از مشکلات تامین اجتماعی مازندران دریافت وصولی پرونده های بازنشستگی از کل کشور است.
تعداد بازنشسته علی مازندران نسبت به استانهای همجوار به دلیل اولین استان ارایه خدمات در این حوزه در شمال کشور بود بیشتر است و خروجی منابع هم در این فضا بیشتر خواهد بود..
کار در تامین اجتماعی برای ما به عنوان عبادت می شود و همکاران در ۴۵ مجموعه در حال ارایه خدمات به مردم هستیم و دارای ۱۰۸۵ واحد جایگاه شغلی هستیم که فقط حدود بیش از ۸۰۰ نفر در حال ارائه خدمات به مردم هستیم.

فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران

دکتر کاظمی نیا
مدیریت درمان تامین اجتماعی مازندران
به عنوان بزرگترین خریدار خدمات درمانی و دومین ارائه کننده خدمات درمانی
با بیش از ۲هزار و ۵۰۰ کارمند۵مرکز و ۱۴ مرکز درمانی سرپایی در استان ارائه خدمت می کنند.

با بودجه ۴۲۲۷ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ با ۲۵ درصد رشد مواجه بودیم.
بیش از ۲۱۰ هزار مورد بستری و بیش از ۱۳ میلیون خدمات سراپایی خرید خدمت شده است.
۱۴۰۷۲ متر مربع توسعه و بازسازی داشته ایم و جهت استانداردسازی برخی از بیمارستان های ما انجام شده است.

در راستای توسعه تخت‌های بستری هم حدود ۶۰ تخت در بیمارستان ولیعصر اضافه شده است و برنامه افزایش ۳۸ تخت بستری دیگر هم داریم.

تعداد بیمارستان بستری، اعمال حرای، نسخ الکترونیکی و … رشدی بین ۱۰ تا۳۳ درصد داشتیم.

در بعد رضایتمندی گیرندگان خدمت در دو بخش بستری و سرپایی رتبه اول کشوری را کسب کردیم و در جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۲ هم در بین دستگاه های استان رتبه برتر را کسب کردیم.
در خصوص بیماران خاص ۱۶۷۷ پرونده پرداخت یا آماده پرداخت است

۲۱۶ نیروی تخصصی و ۸۵ فرزند شهید و ایثارگر تبدیل وضعیت شد.
متوسط سن بازنشستگی در کشور ما ۴۵ سال است که این خود یکی از مشکلات امروز است که حتی جلوی اشتغال کشور است.

 

برچسب ها

این مطلب بدون برچسب می باشد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.