امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 4 May , 2024
امروز : شنبه, ۱۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 81552
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 30 فروردین 1397 - 18:00 | | ارسال توسط :

آغاز آیین افتتاحیه بزرگترین رویداد قرآنی کشور

به گزارش بابل نوین، مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، لحظاتی پیش امروز، ۳۰ فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد. این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل […]

به گزارش بابل نوین، مراسم افتتاحیه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی حفظ و قرائت قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران، لحظاتی پیش امروز، ۳۰ فروردین‌ماه در مصلای امام خمینی(ره) آغاز شد.

این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، علی‌اکبر ولایتی، مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری و دیگر مسئولان و پیشکسوتان و قاریان و حافظان قرآن کریم و مردم قرآن‌دوست همراه بود، با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

در ادامه این مراسم تلاوت سعید پرویزی، قاری بین‌المللی کشورمان از آیاتی از سوره مبارکه فصلت در مصلی طنین‌انداز شد.

این مراسم که با اجرای مجید یراقبافان، مجری فارسی و سید احمد نجف، مجری عربی همراه بود، در ادامه پیام آیت‌الله العظمی جوادی آملی به صورت ویدیویی پخش شد و سپس کلیپی به سمع و نظر حاضران رسید.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز وی ضمن خیرمقدم به حاضرین گفت: خدا را شاکریم که بار دیگر در محضر قرآن حضور پیدا کردیم و برنامه سی و پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی جمهوری اسلامی را آغاز کنیم. این دوره از مسابقات با حضور نمایندگان کشور‌های جهان متشکل از ۸۴ کشور از قاره‌های مختلف از قراء، حفاظ محققین و پژوهشگران حضور پیدا کردند و خدا را شاکریم که بار دیگر نمایندگی از ملل اسلامی جهان با زبان‌ها و گویش‌های مختلف از سراسر جهان زیر پرچم قرآن کنار هم با وحدت همدلی و انس و الفت کنار هم بنشینیم.
وی ادامه داد: همزمان با مسابقات بزرگسالان آقایان پنج مسابقه بین‌المللی قرآن کریم را برگزار کنیم به یاری خداوند مسابقات طلاب در حوزه علمیه قم در رشته حفظ و قرائت تفسیر و خطابه قرآنی، دانشجویان مسلمان در شهر مشهد در رشته حفظ و قرائت، بانوان در رشته حفظ در تهران، روشندلان و نابینایان و بزرگسالان در تهران که مجموعا ۳۷۰ نفر میهمان و فعال قرآن کریم، میهمان جمهوری اسلامی ایران هستند.
محمدی اظهار کرد: یکی از مقاصد مهم و به فرمایش حضرت امام (ره) هدف اصلی ما قرآن است و همچنین خلف صالحشان مقام معظم رهبری همین راه و روش و سیره را دارد و خداوند به همه ما توفیق دهد که در این حوزه مهم قرآنی به وظایف خود عمل کنیم، از حضور همه مسئولان و علما و سروران و اساتید و مسئولین کشوری و لشکری و … که به این محفل نورانی آمدند، تقدیر و تشکر می‌کنم و امیدوارم خداوند توفیق دهد که در محضر قرآن باشیم.
وی با اشاره به اینکه این مسابقات با شعار «یک کتاب، یک امت؛ مقاومت در مقابل استکبار جهانی تا نابودی رژیم غاصب صهیونیسم و پیروزی مردم فلسطین»، تصریح کرد: امیدواریم این توفیق را به برکت اهل‌بیت (ع) به ما عطا کند و در آینده نزدیک شاهد پیروزی مردم فلسطین و نابودی رژیم غاصب صهیونیسم باشیم و جشن پیروزی امت اسلامی را برپا کنیم.

یادآور می‌شود، سی‌وپنجمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران با رقابت شرکت‌کنندگان ۸۴ کشور جهان از فردا، ۳۱ فروردین‌ماه به مدت یک هفته در مصلای امام خمینی (ره) میزبان علاقه‌مندان است.

/ایکنا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.