امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 64009
  پرینتخانه » سیاسی تاریخ انتشار : 30 مرداد 1396 - 12:30 | | ارسال توسط :

آغاز پیام های تبریک و خداحافظی برخی وزیران

همزمان با پایان یافتن رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ۱۶ تن از وزیران جدید دولت دوازدهم، سیل پیام های تبریک و خداحافظی برخی وزیران سابق در دولت آغاز شد.

به گزارش بابل نوین، آغاز پیام‌های تبریک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، خداحافظی صالحی امیری با وزارت ارشاد، قدردانی وزیر بهداشت از رای اعتماد قاطع نمایندگان مجلس،  دستور کار تامین معشیت نیازمندان ناتوان از سوی ربیعی،  اعلام سیف برای اصلاح نظام بانکی توسط بانک مرکزی، ریل پایه شدن حمل و نقل از برنامه های وزارت راه است،  اعلام  و اصلاح نظام تعرفه های موبایل، و تقدیر وزیر کشور از رای اعتماد نمایندگان، بخشی از اخبار سیاسی است که طی روز گذشته و امروز از سوی پایگاه اطلاع رسانی دولت اعلام شده است.

پیام‌های تبریک به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در این پیام، پشتوانه علمی و سابقه درخشان فرهنگی سید عباس صالحی را موجب اعتماد قاطع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای تصدی پست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست.

در متن مختارپور آمده است:

برادر ارجمند جناب آقای دکتر سیدعباس صالحی

وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور

انتخاب جنابعالی از سوی رئیس جمهور محترم و همچنین کسب اعتماد قاطع نمایندگان ملت برای خدمت در کسوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حاصل پشتوانه علمی و سابقه درخشان فرهنگی‌تان بوده است.

سابقه حضور حضرتعالی به‌عنوان عضو حقیقی هیئت امنای کتابخانه‌های عمومی کشور مایه امید تمام خدمتگزاران عرصه کتاب، کتابخوانی و کتابخانه‌ها است.

اینجانب به نمایندگی از سوی کتابداران و کارکنان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، انتخاب حضرتعالی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را تبریک گفته و توفیق حضرتعالی را از درگاه ایزد منان مسئلت می‌نمایم.

پیام مدیر عامل خانه کتاب

همچنین در پیام تبریک مجید غلامی جلیسه مدیر عامل خانه کتاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«انتصاب بجا و شایسته جنابعالی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت دوازدهم از طرف رئیس محترم جمهوری را که با رای اعتماد قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی همراه بود، صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می کنم.

بدون شک این انتخاب نشات گرفته از تعهد، کارآمدی، شایستگی‌، تخصص و تجربه بالای حضرتعالی در دوره ها و مسئولیت های مختلف است که موجبات رشد و ارتقای مجموعه فرهنگی کشور را در پی خواهد داشت و در پی این انتخاب و انتصاب شایسته می توان افقی روشن و آینده ای پر از امید را برای مجموعه فرهنگی و هنری کشور متصور شد.

جنابعالی یکی از چهره های ارزشمند و فرهیخته عرصه علم و دانش کشور محسوب می شوید که همواره با تفکر فرهنگی و به دور از حاشیه های سیاسی در مسیر تحقق اهداف جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر گام برمی دارید.

با حضور شایسته جنابعالی در این جایگاه خطیر و بهره‌گیری مطلوب از توان و ظرفیت‌های فراوان و متنوع فکری بیش از پیش شاهد افق‌های روشن در تقویت جایگاه فرهنگ در جامعه خواهیم بود.

ضمن تقدیر از حسن انتخاب دولت تدبیر و امید و رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در راستای انتخاب جنابعالی به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تداوم توفیقات جنابعالی را آرزومندم

بنابراین گزارش، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز گذشته(یکشنبه) با ۲۴۲ رای موافق، ۲۵ رای مخالف، ۲۱ رای ممتنع از ۲۸۸ نماینده حاضر، سید عباس صالحی را به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب کردند.

صالحی امیری با وزارت ارشاد خداحافظی کرد

سید عباس صالحی که تا یک شنبه معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود به عنوان وزیر کابینه دوازدهم از مجلس رای اعتماد گرفت و سید رضا صالحی امیری رسما از مجموعه وزارتخانه خود خداحافظی کرد.

سید رضا صالحی امیری پس از علی جنتی که از پست وزارت استعفا داد از سوی رئیس جمهوری به عنوان وزیر به مجلس معرفی شد و توانست مدت ۹ ماه کشتی فرهنگ و هنر کشور را هدایت کند تا اینکه امروز ناخدایی دگر آمد.
او هنگام ترک عرشه کشتی فرهنگ کشور خطاب به معاونان، مدیران و همکاران خود در سراسر ایران گفت: در این مدت تمام توان، تجربه، سعی و کوشش خود را به کار گرفتم تا عرصه فرهنگ و هنر را به ساحل امن ثبات و آرامش بازگردانم و این مهم، بدون حمایت و پشتیبانی همکاران عزیز به هیچ وجه ممکن نبود.
صالحی امیری شکل گیری شورای برنامه ریزی وزارتخانه و تدوین سند چشم انداز فرهنگی و گسترش نهادهای صنفی به عنوان دستاورد های دوره صدارت خود نام برد.
او دفاع از اصحاب فرهنگ و هنر و نیز حفظ کرامت و منزلت کارکنان وزارت ارشاد را از دیگر اهداف خود برشمرد و افزود: اگر چه تمام مساعی خویش را برای تحقق آن به کار گرفتم، اما معترفم که تا رسیدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله معناداری وجود دارد.
صالحی امیری اظهار داشت: تأمین امنیت فرهنگی به معنای امنیت فکر، قلم و بیان و پرهیز از رفتارهای سلیقه‌ای و مقابله با محدودیت‌های غیرقانونی از دیگر اهداف موردنظر بود که امیدوارم تلاش‌هایم در این زمینه از جانب اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم مورد قبول قرار گرفته باشد و اگر قصوری از اینجانب سرزده، به کرامت و بزرگی دل خویش بر من ببخشایند.
به گفته وزیر پیشین فرهنگ و ارشاد اسلامی ، رفع دغدغه‌های مقام معظم رهبری در عرصه فرهنگی و توجه به تذکرات و تأکیدات معظم‌له و همچنین برطرف ساختن نگرانی‌های مراجع عظام تقلید از دیگر اولویت‌هایی بود که با جدیت در این دوره کوتاه دنبال شد.
وی اضافه کرد: برای دستیابی به عدالت فرهنگی و تسری و گسترش فعالیت‌های عرصه فرهنگ به پهنه جغرافیای ایران اسلامی، شعار و رویکرد «ایران، تهران نیست» را با اعتقاد قلبی دنبال کردم. مطمئنم که در دوره جدید شاهد شکوفایی خلاقیت هنرمندان در جای‌ جای این مرز پرگهر خواهیم‌بود، به شرط آن که نگاه به روستاها، شهرها و شهرستان‌ها در اولویت مسئولان و سیاستگذاران فرهنگی قرار گیرد.
صالحی امیری در بخشی از بیان از وزیر بعدی با صفات برادر فرهیخته ، مون و متعهد یاد کرد و آورد: اکنون که شاهد فعالیت‌های تأثیرگذار او در سمت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار سال اخیر بوده‌ایم، سکان هدایت کشتی فرهنگ را به دست می‌گیرد، برای ایشان و همه دست‌اندرکاران وزارت‌خانه آرزوی موفقیت‌های چشمگیر و دستاوردهای روزافزون دارم.
وی در پایان از کارکنان تحت امر خود طلب حلالیت کرد.

قدردانی وزیر بهداشت از رای اعتماد قاطع نمایندگان مجلس

دکتر سید حسن هاشمی در این پیام ضمن قدردانی از حمایت همه نمایندگان و رییس مجلس شورای اسلامی از اجرای طرح تحول سلامت، حاصل این همراهی و همدلی را رضایتمندی ۸۰ درصدی ملت بزرگ ایران از خدمات حوزه سلامت عنوان کرد.

متن کامل پیام وزیر بهداشت به شرح زیر است:

حاصل پنج روز کار فشرده در مجلس شورای اسلامی، رای اعتماد به ۱۶ وزیر پیشنهادی رئیس جمهور محترم بود؛ پنج روزی که مردم شریف ایران نیز مذاکرات نمایندگان خود را دنبال کردند و بیشتر در جریان عملکرد وزرا  و مشکلات و تنگناهای هر وزارتخانه قرار گرفتند.

این‌جانب ازهمه نمایندگان موافق، مخالف و رییس محترم مجلس شورای اسلامی سپاسگزارم که از آغاز فعالیت دولت یازدهم و اجرای طرح تحول نظام سلامت تا امروز، همراه دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بوده‌اند که حاصل این همراهی و همدلی را می‌توان در رضایت ۸۰ درصدی ملت بزرگ ایران از خدمات حوزه سلامت به‌خوبی مشاهده کرد.

اینک با سپاس فراوان از رای قاطع نمایندگان محترم به برنامه‌های ارائه شده برای ادامه راهی که از سال ۱۳۹۲ آغاز شده و اعتماد دوباره آنان به این‌جانب برای هدایت و راهبری نظام سلامت کشور، امیدوارم درسایه عزم ملی و همکاری بیش از پیش قوه مقننه، بتوانم به آن‌چه باید، عمل کنم و شرایطی فراهم آورم که شایسته نام بلند جمهوری اسلامی ایران باشد.

فرصت را مغتنم شمرده، به منظور بهره گیری از خرد جمعی برای ارتقای سلامت هموطنان، دست همه اساتید، خبرگان و دلسوزان کشور و ملت شریف ایران را به گرمی می‌فشارم و امیدوارم با طرح دیدگاه‌ها و پیشنهادهای ارزشمند خود، خادمان عرصه سلامت را در ادامه این راه یاری نمایند.

ربیعی: دستور کار ما تامین معشیت نیازمندان ناتوان است

علی ربیعی عصر (یکشنبه) پس از اخذ رای اعتماد از مجلس و شرکت در نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم در جمع خبرنگاران، افزود: برخی از نیازمندان به تدریج امکان توانمندسازی آنها وجود دارد که با کمک مددجویان این مهم را دنبال می کنیم.

وی در این رابطه گفت: رئیس جمهوری نیز در نخستین جلسه دولت دوازدهم اعلام کرد که موضوع اشتغال و بیکاری وظیفه همه دستگاههاست.

وزیر تعاون همچنین افزود: افزایش قدرت خرید بازنشستگان را ادامه داده و همچون چهار سال گذشته تلاش خواهیم کرد که میزان مزد بر تورم پیشی گیرد.

ربیعی با تشکر از اعتماد دوباره نمایندگان مجلس برای سکانداری وزارت تعاون، گفت: تلاش می کنم در چهار سال آینده با برنامه هایی که در حوزه اشتغال و رفاه تدوین شده است، رنج و آلام مردم کمتر شود.

وی به طرح کارورزی نیز اشاره کرد و افزود: این طرح در برخی از کشورها از جمله کره جنوبی اجرا شده که نتایج خوبی نیز داشته است. این طرح اکنون در ترکیه در حال اجراست.

وی ادامه داد: با اجرای طرح کارورزی، اقدامی نخواهیم کرد که به تضییع حقوق کارگر منجر شود؛ در این طرح علاوه بر مهارت کاری، بیمه «کارجو» نیز از سوی دولت پرداخت می شود.

سیف:موسسه غیرمجاز بلاتکلیفی نداریم/اصلاح نظام بانکی اقدام بعدی بانک مرکزی

ولی الله سیف عصر (یکشنبه) در حاشیه نخستین جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران افزود: در طول دوره دولت یازدهم اقداماتی را شروع کردیم که طبیعتا آن اقدامات را دنبال خواهیم کرد.

وی اظهار کرد: یکی از بحث های جدی ما در ساماندهی بازار پولی کشور حل و فصل مسائل موسسات غیرمجاز بود که خوشبختانه هم اکنون موسسه غیرمجاز بلاتکلیفی نداریم و تقریبا همه آنها تعیین تکلیف شده اند.

سیف بیان داشت: اقدام بعدی که نه تنها بانک مرکزی، بلکه بایستی با کمک دولت و دستگاه های اقتصادی انجام گیرد، اصلاح نظام بانکی خواهد بود، زیرا بانک مرکزی به تنهایی نمی تواند در این باره اقدام جدی بکند.

رئیس کل بانک مرکزی بیان کرد: نظام بانکی ظرفیت های خیلی بالایی دارد و می تواند درحمایت ازتولید، رشد اقتصادی، توسعه صادرات، ایجاد اشتغال، نقش خیلی طبیعی تری را ایفا کند.

سیف تصریح کرد: البته این در گرو، رفع مشکلات خود نظام بانکی کشور است، که انشالله با طرح اصلاح نظام بانکی عملیاتی می شود.

آخوندی: ریل پایه شدن حمل و نقل از برنامه های وزارت راه است

عباس آخوندی» عصر امروز پس از برگزاری نخستین جلسه هیات دولت دوازدهم درجمع خبرنگاران اظهارکرد: از رئیس ونمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکر می کنم. نحوه رسیدگی به صلاحیت وزرا با دقت و حوصله بود که سرمایه ای را برای کار دولت ایجاد می کند. این سرمایه همچنین باعث می شود که مردم بتوانند به عملکرد دولت و مجلس اعتماد کنند.

وزیر مسکن، راه و شهرسازی با اشاره به الویت های وزراتخانه مسکن در چهارساله آینده افزود: در حوزه مسکن در چهارسال آینده گروه حاشیه نشین ها، بافت های فرسوده و خانه های اولی در الویت ما خواهند بود.

آذری جهرمی: نظام تعرفه های موبایل بزودی اصلاح می شود

محمدجواد آذری جهرمی عصر -امروز درحاشیه نخستین جلسه هیات دولت با اشاره به اینکه بحث سرعت اینترنت خانگی وموبایل یکی ازبحث های روز است، افزود: برای اصلاح سرعت اینترنت درکشور شرکت های اینترنتی با موانعی روبه رو هستند که مهم ترین آنها نصب دکل وسایت های این شرکت ها درمکان های مناسب است تا بتوانند پوشش مناسبی داشته باشند.

وی اظهارکرد: به واقع برای افزایش سرعت اینترنت در کشور باید بدانیم مبانی طراحی سلولی شرکت های موبایل و اینترنت چگونه باید باشد و چه مشکلاتی دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: به طورحتم با رفع این موانع موضوع توسعه دراین حوزه نیز بدست خواهد آمد.

آذری جهرمی مشکل دوم دربحث توسعه اینترنت درشهرها مساله فیبر نوری عنوان کرد و افزود: متاسفانه فیبر نوری درحوزه شهری به قدرکافی وجود ندارد و وضعیت مناسب نیست از این رو با مجموعه شهرداری های باید در باره استقرار دکل ها و رفع تزاحم مردم جلساتی را برگزار تا بتوانیم دراین مورد به توسعه مورد نظر دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه مشکل اینترنت خانگی وجود سیم های مسی است، ادامه داد: هم اکنون ۳۰ درصد خطوط اینترنت زیر دو مگ و ظرفیت لازم و کشش لازم برای توسعه را ندارد که امیدوایم با فراهم شدن بهره مندی استفاده از فیبر نوری در هشت کلان شهر کشور این مشکل نیز مرتفع شود.

به گفته وی پروژه فیبر نوری ظرف یک سال و نیم آینده درهشت کلانشهر کشور تکمیل و راه اندازی خواهد شد.

وی بهبود زیرساخت های اشتغال را دیگر برنامه مهم خود عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با تعامل با دیگر دستگاه های اجرایی در زمینه زیر ساخت های اشتغال گام های مهمی برداریم.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات کاهش قیمت ها در زیر مجموعه های این وزارتخانه را گام بعدی اقداماتش در این وزارتخانه خواند و تصریح کرد: کاهش قیمت ها را دردستور کار داریم و همانطور که کیفیت را باحذف واسطه ها درمسیریابی اینترنت افزایش دادیم و در ادامه قیمت ها را نیزاصلاح خواهیم کرد.

وی در پاسخ به سئوالی درباره شایعه ایجاد محدودیت شبکه های مجازی عنوان کرد: هیچ مجموعه ای در نظام اعتقاد به محدودیت ندارد این دکترین رهبری نظام است البته هیچ کسی هم اعتقاد به بی بند وباری ندارد.

همانطورکه رییس جمهوری عنوان کردند آزادی مسئولانه را پیگیری می کنیم تلاش ما براین است که دسترسی ها را با اصول فرهنگی توسعه دهیم و محدودیت برای مردم ایجاد نکنیم تا مردم زندگی راحتری داشته باشند.

وزیر کشور از رای اعتماد نمایندگان تشکر کرد

عبدالرضا رحمانی فضلی روز دوشنبه در نامه ای به نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تشکر از رای اعتماد نمایندگان به وی آورده است: خداوند منان و متعال را خاضعانه و خاشعانه شاکر هست که بار دیگر مشمول لطف خود قرار داده و بار مسوولیت و تکلیفی بر دوشم نهاد تا امانتدار خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشم.

وی در این نامه خاطر نشان می کند: این ودیعه که با اعتماد گرانسنگ و ارزنده نمایندگان شایسته ملت در مجلس شورای اسلامی بر عهده من گذاشته شد رسالتی است تا در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری و مشی اعتدالی ریاست محترم جمهوری اسلامی در جهت ایفای وظیفه خدمتگذاری به میهن اسلامی حداکثر توان خود را به کار گیرم.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: جا دارد از اعتماد مجدد نمایندگان خانه ملت که با امعان نظر به عملکرد همکاران عزیز و سختکوشم در وزارت کشور و برنامه های ارائه شده صورت گرفت تشکر و قدردانی کنم و از خداوند عز وجلاله توفیق و سعادت نمایندگان محترم و سایر خدمتگذاران به مردم عزیز و کشور اسلامی طلب می نمایم و امیدوارم که وزارت کشور در دولت دوازدهم بر مداومت در اعتدال و شایسته سالاری و ارجحیت منافع ملی و مصالح عمومی با رویکردی توسعه محور برای آسایش و آرامش هموطنان استوار باشد.

وی روز گذشته با ۲۵۰ رای موافق، ۱۳ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع از مجموع ۲۸۸ رای ماخوذه به عنوان وزیر کشور دولت دوازدهم انتخاب شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزارت کشور دولت یازدهم و رییس دیوان محاسبات کشور را در کارنامه خود دارد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم را از سه شنبه گذشته در مجلس شورای اسلامی آغاز کردند و آن را در پنج روز و هشت جلسه کاری به اتمام رساندند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.