امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55122
  پرینتخانه » اقتصادی تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1396 - 14:12 | | ارسال توسط :

آوار چک های برگشتی بر سر بازار چرم/چک های صادره ضمانت اجرایی ندارد

به گزارش بابل نوین، سعید حیاتی رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعیدر خصوص کاهش نقدینگی اکثر تولیدکنندگان در این بخش اظهار داشت: رکود بازار همچنان با تمام قوا ادامه دارد و از طرفی هم به میزان چک‌های برگشتی صادر شده از سوی افراد به صورت روز شمار افزوده می‌شود و هیچکس پاسخگوی این افراد نیست. […]

به گزارش بابل نوین، سعید حیاتی رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعیدر خصوص کاهش نقدینگی اکثر تولیدکنندگان در این بخش اظهار داشت: رکود بازار همچنان با تمام قوا ادامه دارد و از طرفی هم به میزان چک‌های برگشتی صادر شده از سوی افراد به صورت روز شمار افزوده می‌شود و هیچکس پاسخگوی این افراد نیست.

وی با اشاره به اینکه در بیشتر نقاط دنیا بانک‌ها ضامن چک‌های افراد بوده و درصورت عدم وصول بانک‌ها مبلغ چک را پرداخت خواهند کرد، ادامه داد: بخش زیادی از مبالغ چک‌ها از ۵ میلیون تومان کم‌تر بوده به همین جهت عموم افراد برای دریافت حکم جلب شخص مورد نظر با مشکل مواجه می‌شوند.
رییس اتحادیه فروشندگان چرم طبیعی و مصنوعی با اشاره به کمبود دستگاه کافی و مناسب در بخش فرآوری چرم افزود: کشور از مواد اولیه‌ی مناسبی برای تولید چرم برخوردار است و در این سال‌ها پوست مورد نیاز برای تولید از خارج و توسط شرکت‌های خارجی برای تولید کیف و کفش فرآوری و وارد کشور شده است.
وی در ادامه افزود:در صورت حمایت دولت از بخش خصوصی و برخی تولیدکنندگانی که برنامه‌ای برای واردات این دستگاه ها را در دستور کار دارند، شرایط برای تولید کالایی با کیفیت برای تامین بازار و رقابت با همتای خارجی فراهم خواهد شد.
حیاتی با توجه به تاثیر مستقیم و مخرب سود‌های نجومی  تسهیلات بانکی بر بخش بازار مولد تصریح کرد: سود‌های بالای تسهیلات بانکی رغبت را از تولیدکننده سلب کرده است.
وی همچنین بیان کرد: اقدامات اندکی در راستای توسعه و گسترش بخش تولید چرم طبیعی انجام شده و با توجه به شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نیاز به استراتژی و برنامه‌ای مدون و جدی برای پیشبرد این هدف داریم.
منبع:باشگاه خبرنگاران جوان
به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.