امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Saturday, 27 April , 2024
امروز : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 55126
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, انتخابات, سخن سردبیر, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 01 اردیبهشت 1396 - 15:45 | | ارسال توسط :

هیات‌نظارت و اجرایی شوراهای اسلامی شهر شهامت داشته باشند/با دیدن لیست افراد احراز صلاحیت شده تعجب کردم

امام‌جمعه بابل گفت: بسیار متاسف هستم که در هیات‌اجرایی و نظارت شوراهای اسلامی برخلاف شورای نگهبان دقت‌نظر در احراز صلاحیت‌ها صورت نمی‌گیرد، با دیدن لیست افراد احراز صلاحیت شده در انتخابات شوراها تعجب کردم.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی در خطبه‌های امروز نمازجمعه بابل با تبریک مبعث اظهار کرد: روز مبعث پیامبر(ص) روزی بزرگ در تاریخ بشریت است و مبعث پیامبر گرامی اسلام(ص) از آن جهت که منشا هدایت بوده و بهترین مخلوق عالم به پیامبری مبعوث شد با ارزش است.
وی در ادامه با گرام داشت روز پایدار افزود: نهاد با برکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تدبیر امام راحل شکل گرفت و خدمات گسترده آن به کشور غیر قابل انکار است.

امام‌جمعه بابل ادامه داد: سپاه در عرصه امنیت و عمرانی با تشکیل قرارگاه خاتم‌الانبیا در کنار کار فرهنگی خمات گسترده‌ای را به ایران اسلامی ارائه کرد.
این مقام مسئول با اشاره به برکات و خدمات شورای نگهبان گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری مورد تاید صلاحیت شورای نگهبان بر اساس قانون قرار گرفتند، امام راحل بر جایگاه نهاد با برکت شورای نگهبان تاکید کردند و باید همگان در برابر آن تمکین کنند.
حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: نهاد شورای نگهبان پشتیبان اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی است تا دست‌های ناپاک  وارد عرصه انقلاب نشوند و افراد شایسته احراز صلاحیت شوند.
وی تاکید کرد: آن دسته از افراد که احراز صلاحیت نشدند در این  رابطه باید تمکین کنند، شورای نگهبان متشکل از ۶ فقیه و ۶ حقوق‌دان است و تصمیم آن باید مورد قبول همگان قرار گیرد، باید همه در برابر قانون تمکین کنند ولو نظر شورای نگهبان برخلاف رای آن‌ها باشد.
خطیب جمعه بابل ادامه داد: تعجب نکنیم برخی از افراد مورد صلاحیت قرار گرفتند اما در مراحل بعد ممکن است این تایید از آن‌ها گرفته شود، این امری طبیعی است که برخی از افراد در زمره افراد ارزشی قرار داشتند اما در این امر ثابت قدم نماندند و در نگاه و اندیشه آن‌ها تغییر ایجاد شد.
وی یادآور شد: در تاریخ کشور یکی از شخصیت‌های معروف از شاه آن وقت تایید گرفت اما شهید مدرس به شدت در مقابل آن ایستاد، امروز کشور نیازمند یک شخصیتی است که توانمندی مدیریت فعلی را داشته باشد.

روحانی تصریح کرد: نظام اسلامی به احدی از افراد چک سفید نمی‌دهد و وضع فعلی افراد را بنا به وصیت امام ر احل باید مورد توجه قرار داد، صمیمانه از قاطعیت شورای نگهبان تشکر می‌کنم.
وی با ابراز گلایه از تایید صلاحیت‌ها در شورای اسلامی شهر گفت: بسیار متاسف هستم که در هیات‌اجرایی و نظارت شوراهای اسلامی برخلاف شورای نگهبان دقت‌نظر در احراز صلاحیت‌ها صورت نمی‌گیرد، با دیدن لیست افراد احراز صلاحیت شده در انتخابات شوراها تعجب کردم.
امام‌جمعه بابل افزود: این‌ها بر گذشته افراد نگاه نکردند و همچنان مهر تایید را بر پای افراد مساله‌دار زدند، هر کسی شهامتش برای خودش است و باید افراد هیات‌نظارت و اجرایی شوراهای اسلامی شهر شهامت داشته باشند.
وی با اشاره به حادثه تلخ شنبه سیاه سوریه  اظهار کرد: کشته شدن تعداد زیادی از زنان و کودکان جای تاسف دارد و این اقدام شنیع گروهک تکفیری مورد حمایت غرب و برخی از کشورهای عربی را محکوم می‌کنیم.

حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: اردوغان جنایتکار خبیث که دستش به جنایت‌های زیاد منطقه آلوده است متاسفانه پس از همه پرسی اخیر ترکیه مورد پیام تبریک وزارت امور خارجه قرار می‌گیرد، جای تاسف است که در این بین جنایت صریح که گروهک تروریستی مورد حمایت ترکیه انجام داد و اسنادی به دست آمد که سرویس اطلاعات ترکیه در این جنایت دست داشت، شیعه بودن امروز از سوی سعودی‌های خبیث و حامیان آن جرم است.

وی در پایان با تشکر از زحمات ستاد راهیان کربلای مازندران گفت: در مراسم تقدیر از خیران و خادمان اربعین راهیان کربلا مازندران در شهرستان بابل هیاتی که از استان کربلا و مسؤولان عراقی مشرف شدند تشکر می‌کنم و از یکایک نهادهایی که در این میزبانی همت کردند سپاسگذارم.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.