امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 56316
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1396 - 17:11 | | ارسال توسط :

ائمه معصومین واسطه‎ فیض الهی به انسان هستند

استاد اخلاق گفت: ائمه معصومین(ع) نقش واسطه‎گری برای رساندن فیض الهی به انسان دارند.

به گزارش بابل نوین، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد اخلاق، امروز در دیدار طلاب مدرسه فیلسوف الدوله، گفت: در زیارت رجبیه ائمه اطهار(ع) به عنوان حجاب معرفی می‌شوند.

وی افزود: حجاب در این دعا به معنای واسطه بین خدا و انسان بودن است، در اصل ائمه معصومین(ع) راهنمای بشر و منتشر کنندگان وحی الهی هستند.

آیت‌الله جاودان در بخش دیگر سخنرانی خود، بیان داشت: رسالت ائمه اطهار(ع) نیز بر مبنای همان واسطه بودن استوار است آنان اموری را برای هدایت بشر از خداوند متعال می‌آموزند و به مردم تعلیم می‌دهند و این ولایت را ولایت تشریحی گویند.

استاد اخلاق ادامه داد: انسان هر سخنی را که می‌شنود و قبول می‌کند در اصل عبادت انجام می‌دهد، اگر آن سخن کلام الهی باشد پروردگار متعال را مورد عبادت قرار داده در غیر این صورت شیطان را پرستش کرده است بنابراین انسان حق ندارد هر شریعتی را از شخصی دریافت کنند.

وی درباره ولایت تکوینی، گفت: معجزات انبیاء در عرصه ولایت تکوینی قرار می‌گیرد در ولایت تشریحی قانون الهی مطرح می‌شود اما در ولایت تکوینی اولیای الهی اجازه می‌یابند که در عالم خلقت دخالت ‌کنند و این قدرت به واسطه همان ارتباطی است که با خداوند متعال دارند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه انسان باید از افترا و دروغ به خداوند متعال بپرهیزد، تصریح کرد: کسی حق ندارد از جانب خودش به اسم خداوند رای صادر کند. امروز مراجع تقلید بسیار با احتیاط و دقیق احکامی را بیان و یا صادر می‌کنند که مبادا اشتباهی رخ دهد.

استاد اخلاق اظهار داشت: انسان اگر نسبت به سخنان ائمه معصومین(ع) مطیع محض باشد به طور قطع مقامش به بلندای مرتبه آنان خواهد رسید.

وی در پایان خاطر نشان کرد: انسان با گناهی که انجام می‌دهد در اصل روحش را آلوده کرده و نور الهی را از وجود خود دور می‌کند در چنین صورت است که دیگر رحمت خدا را درک نمی‌کنند./م

منبع: رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.