امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Thursday, 2 May , 2024
امروز : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 60614
  پرینتخانه » آخرین اخبار تاریخ انتشار : 11 تیر 1396 - 21:05 | | ارسال توسط :

ابتلای ۳۳ درصد از جامعه کارگری به اختلالات روانی

معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 33 درصد از جامعه کارگری کشور به اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب مبتلا هستند.

به گزارش بابل نوین، نشست خبری راهکارهای برون رفت از آسیب‌های اجتماعی صبح امروز(یکشنبه ۱۱تیرماه) در سالن اجتماعات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد.

حسین مدنی معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نشست خبری بنیاد پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، با ارایه گزارش عملکرد این وزارتخانه در راستای کاهش معضل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: اجرای طرح پیمایش سلامت روان در جامعه کارگری نشان داد ۳۳ درصد از کارگران، دچار انواع اختلالات روانی از جمله افسردگی و اضطراب هستند.

وی افزود: بر اساس شواهد موجود، روند اختلالات روانی در جامعه کار وتولید رو به افزایش است از این رو ضرورت دارد در هر سه حیطه توانمندسازی کارگران و کارفرمایان، ایجاد محیط کار حامی سلامت و تدارک خدمات مشاوره و درمان و بازتوانی جامعه کارگری هدف گذاری و برنامه ریزی انجام شود.

معاون پیشگیری اداره کل امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: پس از سنجش آمار فوق، آموزش مداخلات کاهش شیوع اعتیاد را شروع کردیم که از آغاز این مداخلات بیش از ۲ سال می گذرد.

مدنی خاطر نشان کرد: این وزارتخانه در راستای امر پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی، برنامه های پیشگیری از اعتیاد را در مناطق ویژه و مناطق آزاد برگزار کرده است و عسلویه نخستین پایگاهی بود که برنامه های فوق در این منطقه اجرا شد.

وی افزود: تدوین برنامه های استراتژیک بخش دیگری از فعالیت های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود که با اقبال و موافقت شخص وزیر کار مواجه شد و با جدیت در حال پیگیری است.

مدنی گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ابتدای روز جهانی مبارزه با مواد مخدر برنامه های آموزشی پیشگیری از اعتیاد را در شهرک های صنعتی و اصناف آغاز کرده و در این راستا ۶۴ کارگاه آموزشی برگزار شده است که  این برنامه ها تا ۱۰ روز آینده ادامه دارد./ص

باشگاه خبرنگاران جوان

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.