امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Wednesday, 1 May , 2024
امروز : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69248
  پرینتخانه » اجتماعی تاریخ انتشار : 12 آبان 1396 - 19:02 | | ارسال توسط :

اجرای سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش/ مهارت آموزی در مدارس جای حفظیات را می‌گیرد

وزیر آموزش و پرورش گفت: بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چرخش اساسی باید در تعلیم و تربیت صورت بگیرد.

به گزارش بابل نوین،سیدمحمدحسین بطحایی در سخنان پیش از خطبه نمازجمعه امروز تهران، اظهار داشت:‌ این ایام یادآور سه واقعه در تاریخ اسلام است که تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه، ظلم‌ستیزی دانشجویان و دانش‌آموزان در سال ۵۷ و شهادت ۵۶ نفر از آنها و نهایتاً تسخیر لانه جاسوسی در سال ۱۳۵۸ است.

وی ادامه داد: خانواده آموزش و پرورش در کنار سایر مردم قهرمان ایران اسلامی دوشادوش آنها نقش شایانی در دفاع از انقلاب اسلامی داشته است.

بطحایی بیان داشت:‌در دفاع مقدس ۳۶ هزار دانش‌آموز شهید شدند که محمدحسین فهمیده سرآمد شهدای دانش‌آموز است و ۵ هزار معلم نیز در دفاع مقدس برای انقلاب اسلامی جانشان را فدا کردند و شهید شدند و توانستند از اهداف انقلاب اسلامی دفاع کنند.

وی با اشاره به اینکه توانایی در تداوم راه شهدا را از خداوند متعال خواهانم گفت: فرزندان این مرز و بوم با رهبری امام شهدا و درس‌ها و عبرت‌هایی که از واقعه عاشورا گرفته بودند توانستند بزرگ‌ترین انقلاب را در جهان به منصه ظهور بگذارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز در نظام آموزش و پرورش ۹۴۰ هزار معلم در جای جای ایران اسلامی در تلاش هستند که بیش از ۱۳ میلیون دانش‌آموز را آموزش بدهند و به سوی نور رهنمون سازند.

بطحایی بیان داشت: معلمان سخت‌کوش علیرغم کمبودها امکانات و مشکلات اقتصادی که موجود است صمیمانه در خدمت فرزندان شما هستند تا نسلی مؤمن، خلاق و کارآفرین تربیت کنند.

وی یادآور شد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز به تأیید دستگاه‌های ذیربط رسیده است و در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش به بخشی از برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: اهتمام جدی در توسعه و عدالت آموزشی به عنوان مهمترین رسالت تربیت اسلامی در اولویت وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است و از دیگر برنامه‌های اجرایی در این سند دستیابی برابر دانش‌آموزان به تجهیزات و امکانات است و همین طور مهارت‌آموزی به جای تکیه بر حفظیات در دستور کار آموزش و پرورش بر اساس سند تحول قرار گرفته است.

بطحایی خاطرنشان کرد: تجهیز کارگاه‌ها و توجه به مهارت‌آموزی و کارآفرینی از دیگر اولویت‌های آموزش و پرورش است که در این راستا نیز برنامه‌های خوبی در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: جامعه اسلامی ما مورد هجمه‌های ناجوانمردانه‌ای در تربیت و آموزش قرار گرفته است.

وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: افزایش منابع آموزش و پرورش تکریم معلمان و فرهنگیان، ارتباط تعامل با دانشگاه‌ها و دانشجویان و سایر مراکز علمی آموزشی جزو برنامه‌های آموزش و پرورش در سال‌های پیش‌رو است.

بطحایی افزود: بر اساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش چرخش اساسی باید در آموزش و پرورش صورت بگیرد تا بتواند بر اساس اقتضائات فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی موارد مورد نیاز را فراهم کند.

وی افزود: آموزش و پرورش به فعالیت همه ایرانیان و متدینینی که به دنبال عاقب به خیری جامعه هستند،‌نیاز دارد و مشارکت همه آحاد مردم در آموزش و پرورش یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در تلاش هستیم تربیت علمی، عقلایی و اخلاقی را در مدارس خود حاکم کنیم.

بطحایی تأکید کرد: آموزش  و پرورش با همه تأکیدات، اهمیت‌ها و آموزه‌های دینی موفق نخواهد شد مگر آنکه مشارکت مردم را در تمام عرصه‌ها با خود همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: آموزش و پرورش می‌تواند به تمامی مشکلات فائق بیاید به شرط آنکه آموزه‌های دینی را همراه با مشارکت مردم در دستور کار داشته باشد.

منبع:فارس

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.