امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Friday, 3 May , 2024
امروز : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 69220
  پرینتخانه » اجتماعی, اخبار بابل, اخبار برگزیده اصلی, سیاسی, مذهبی, نماز،نماز جمعه، قرآن تاریخ انتشار : 12 آبان 1396 - 19:01 | | ارسال توسط :

چگونه برای آنتالیا ویزا نمی‌خواهیم اما برای اربعین و کربلا ویزا لازم است/ اربعین حادثه کربلا را زنده و قیام را تجدید کرد

امام‌جمعه لاله‌آباد گفت: شکل‌گیری برخی از جوانان در اربعین است، متاسفانه دولت جمهوری اسلامی ایران گرانی‌هایی را در رابطه با اربعین ایجاد کرد، چگونه برای آنتالیا ویزا نمی‌خواهیم اما برای اربعین و کربلا ویزا لازم است.

به گزارش بابل نوین، حجت‌الاسلام محسن شیخی‌عزیزی در خطبه‌های امروز نمازجمعه لاله‌آباد با تاکید بر روز استکبار ستیزی اظهار کرد: در آستانه ۱۳ آبان هستیم، تبعید امام در سال۴۲ به ترکیه، شهادت عده‌ای از دانش‌آموزان در سال ۵۷ و تسخیر لانه جاسوسی در سال ۵۸ که سه حادثه مهمی که در ۱۳ آبان توسط رهبر بزرگ و پیروانش دانش‌آموزان،دانشجویان، جوانان و نوجوانان خلق شد.

وی افزود: جوانانی که شور با شعور آن‌ها آمیخته شد و ثابت کردند در سن کم می‌شود حادثه عظیمی را در شکل‌گیری و پیروی نهضت امام راحل بوجود آورد، به تعبیر امام انقلاب دوم را رقم زدند.

این مسئول ادامه داد: یک حادثه عادی نبود، آمریکایی با آن عظمت را عده‌ای جوان با دست خالی وارد سفارت شدند و آنجا را تسخیر کردند، سفارت هرکشوری به منزله آن کشور است، اینکه عده‌ای از دانشجویان سفارت تسخیر کردند قله بلندی را فتح کردند و امام راحل از این حرکت این تعبیر را به‌کار برد که ما می‌توانیم مقابل دنیا بایستیم.

امام‌جمعه لاله‌آباد تصریح کرد: امروز با تسخیرلانه جاسوسی آمریکا و به‌دست آوردن اسناد وگزارش‌هایی که آنجا وجود داشت مشخص شد که آمریکا و دولتش در امور داخلی کشور و ایجاد فتنه در داخل کشور چقدر نفوذ دارد و چقدر تلاش دارد که نظام جمهوری اسلامی را از پای در آورد.

حجت‌الاسلام شیخی گفت: تاریخ رابطه ایران و آمریکا را از دیرباز اگر مطالعه کنیم حضور آمریکا در تصمیمات جدی مملکت متوجه می‌شویم، شاه می‌آوردند، نخست‌وزیر و افراد مهم را تعیین می‌کردند.

وی تاکید کرد: ایران بعد از انقلاب از آمریکا جز خصومت ندیده است، آن‌ها می‌گویند که ما با دولت ایران کار داریم نه با ملتشان، مگر دولت ما غیر از مردم و ملت ما هستند، آمریکایی‌ها هرکجا وعده و قولی به ایران دادند آن وعده را از هم پاشیدند، نه تنها با ایران بلکه با همه.

خطیب جمعه لاله‌آباد اذعان کرد: خلق و خوی استکباری آن‌ها می‌گوید که جز بدعهدی و وحشیانه عمل‌کردن کاری نمی‌کنند و آخرین پرده از خیانت و بدعهدی آمریکا مشاهده کرد همین مسئله برجام است، این حرکات و رفتارها روز ۱۳ آبان را به عنوان روز ملی استکبار کرد.

شیخی ادامه داد: آمریکا مسیرش، مسیر ابلیس است، مقام معظم رهبری فرمودند آمریکا شیطان اعظم و اکبر است و دشمن خونی ماست، با این‌گونه حرکات آمریکا راهپیمایی ۱۳ آبان امسال باید یک نماد برای مبارزه با استکبار جهانی باشد و حضور شکوهمندتری داشته باشیم.

وی با اشاره به مراسم اربعین اظهار کرد: اربعین حسینی را در پیش داریم، این ایام را تسلیت می‌گویم، ما تنها امامی که برایش اربعین می‌گیریم امام حسین(ع) و حادثه کربلاست، از این جهت حتما دلیلی وجود دارد.

امام‌جمعه لاله‌آباد تصریح کرد: امام‌حسن عسکری(ع) از ویژگی‌های اربعین را زیارت اربعین می‌دانند، اربعین حادثه کربلا را زنده نگه داشت و قیام را تجدید کردلذا شیعیان و علما به مسئله اربعین تاکید داشتند،اربعین به عنوان یک دانشگاه باید دیده شود چون یک جامعه انسان‌ساز است.

حجت‌الاسلام شیخی تاکید کرد: شکل‌گیری برخی از جوانان در اربعین است، متاسفانه دولت جمهوری اسلامی ایران گرانی‌هایی را در رابطه با اربعین ایجاد کرد،ما دایه علمداری امام حسین(ع) را داریم ولی شاهد هستیم که چگونه برای آنتالیا ویزا نمی‌خواهیم اما برای اربعین و کربلا ویزا لازم است.

وی در پایان گفت: باید تدابیری جدی برای اربعین اندیشه شود و امیدواریم در همین فرصت اندک تا اربعین همکاری بیشتر بشود تا به دنیا برسانیم که شیعه چنین قدرتی دارد.

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.