امام علی (ع) می فرماید
۞ هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است. ۞
Monday, 6 May , 2024
امروز : دوشنبه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
شناسه خبر : 37985
  پرینتخانه » مذهبی تاریخ انتشار : 11 آذر 1395 - 14:12 | | ارسال توسط :

احترام به والدین یکی از مهم ترین تعالیم قرآنی است

امام جمعه خرمدره با اشاره به جایگاه والای احترام به والدین در آیات و روایات اسلامی و هم ترازی آن با احترام به خداوند، گفت: قرآن کریم بعد از اصل اساسی توحید، یکی از مهم ترین تعلیمات انسانی خود را به نیکی و احترام به والدین اختصاص داده است.

به گزارش بابل نوین، حجت الاسلام سید علی حسینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرستان خرمدره زنجان، امروز در نشست صمیمی با والدین و خانواده های طلاب این شهرستان، در مدرسه علمیه ولی عصر(عج) با اشاره به جایگاه احترام به والدین در آیات الهی، گفت: در فرهنگ دینی ما احترام به والدین از جمله ضروریات و مهم ترین مسائل اخلاقی محسوب می شود که مورد تأکید خداوند متعال است.

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به جایگاه والای احترام به والدین در آیات و روایات اسلامی و هم ترازی آن با احترام به خداوند، گفت: قرآن کریم بعد از اصل اساسی توحید، یکی از مهم ترین تعلیمات انسانی خود را به نیکی و احترام به والدین اختصاص داده است.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) در رابطه با مجازات شخص عاق والدین در همین دنیا، اظهار داشت: بی احترامی به والدین گناه بزرگی است که خداوند متعال به راحتی از آن نگذشته و برای مجازات شخص عاصی تا قیامت صبر نخواهد کرد بلکه در همین دنیا او را به سزای اعمالش خواهد رساند.

امام جمعه شهرستان خرمدره زنجان در ادامه با بیان این که خداوند برای هر یک از اعمال انسان رتبه و مرتبه ای قرار داده است، خاطرنشان کرد: از جمله آثار اخروی احترام به والدین که برای وی حاصل می شود، رسیدن  به بهشت جاودان الهی و بهره مندی از نعمات آن است.

حجت الاسلام حسینی در ادامه تأکید کرد: خداوند متعال در قرآن کریم سعادت و شقاوت انسان را بسته به عمل و رفتار او دانسته و برای هر یک از اعمال وی درجه و مرتبه ای قرار داده است؛ همچنان که در آیه ۱۳۲ سوره مبارکه انعام به آن اشاره می کند.

وی در ادامه در ضمن روایتی از امام باقر(ع) انفاق و نیکی به والدین را یکی از نشانه های مؤمنان برشمرد و گفت: اگر احترام به والدین در نزد الهی از مرتبه ای بلند برخوردار است، پس چه پاداشی بهتر و ارزشمندتر از بهشت می تواند برای آن وجود داشته باشد.

این مقام مسؤول در پایان خطاب به طلاب، اظهار داشت: توفیق سربازی امام زمان(عج) و حضور در این مکان شریف برای شما، قطعا از برکات دعای خیر پدر و مادرتان بوده است./م

منبع : رسا

به اشتراک بگذارید
تعداد دیدگاه : ۰
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.